H80045l Úvod do hudebního managementu

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. MgA. Vilém Spílka (přednášející)
Garance
doc. MgA. Vilém Spílka
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H80045z Úvod do hudebního managementu )
Přijetí k magisterskému stupni studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat základní přehled o tom, jak rozvíjet vlastní kariéru po skončení studia a ryze praktickými metodami se dopracovat k samostatnosti v hudebním fungování.
Výstupy z učení
Student
- zná jednotlivé atributy self managementu a self promotion a je schopen je pro sebe využít;
- je si vědom své marketingové hodnoty;
- dokáže připravit "hudební produkt" a je schopen jej nabídnout pořadatelům a vydavatelům;
- chápe a aplikuje základní principy bookingu, networkingu, fundraisingu a technické přípravy pro pořadatele;
- je schopen zahájit vlastní pořadatelskou nebo organizační činnost.
Osnova
  • Týden 1
    sumarizace prvního semestru, umělcova očekávání vs. realita – diskuze
  • Týden 2
    umění vs. zábava, definice hranic, interakce umělec-publikum – diskuze
  • Týden 3
    situace v českém jazzu, struktura jeho provozování, možnosti vzdělávání
  • Týden 4
    situace ve světovém jazzu, struktura jeho provozování, možnosti vzdělávání
  • Týden 5
    jazzové instituce v ČR (orchestry, ČJS, vzdělávací ústavy, pořadatelé akcí, festivaly) a jejich systém fungování
  • Týden 6
    jazzové instituce ve světě (EJN, Thelonious Monk Institute, Lincoln Center, Kennedy Center, SF JAZZ apod.) a jejich systém fungování
  • Týden 7
    světové festivaly, jejich struktura, filozofie, zaměření
  • Týden 8
    hudební nakladatelství doma i ve světě jejich struktura, filozofie, zaměření
  • Týden 9
    hudební média, současná situace v hudebním průmyslu (napster, spotify, grooveshark, ulož.to, výroba CD a vinylů atd.) diskuse
  • Týden 10
    soft skills 1
  • komunikační dovednosti
  • řešení konfliktů a vyjednávání
  • asertivní jednání
  • osobní efektivita
  • sebereflexe, kritické vnímání sebe sama
  • Týden 11
    soft skills 2
  • tvůrčí (kreativní) nebo týmové řešení problémů
  • strategické neboli koncepční myšlení
  • strukturované myšlení vedoucí k rozpoznání, pochopení a řešení problému
  • myšlení podle analogií (je spojeno s učením a spojováním znalostí z nejrůznějších oblastí do nových souvislostí)
  • podnikatelské myšlení, rozhodování v podmínkách nejistoty
  • konstruktivní kritičnost a schopnost přijímat kritiku
  • ochota riskovat
  • ovlivňování lidí nebo prodejní dovednosti
  • zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem
  • otevřenost, flexibilita, schopnost se adaptovat a přijímat změny
  • Týden 12 a 13
    sumarizace látky, opakování důležitých témat, prezentace projektů studentů
Výukové metody
Dílna
Metody hodnocení
Zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H80045l