H75015l Interpretace jazzové hudby I

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
1/0. 1 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (přednášející)
Garance
MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D.
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 11:50–12:35 S20
Předpoklady
EVER( H75015z Interpretace jazzové hudby I )
Splnění podmínek přijímacího řízení oboru Hra na bicí nástroje a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení studenta klasického směru hry na bicí nástroje se svébytným souborem nástrojů využívaným v jazzové hudbě, tj. jazzovou bicí soupravou.
Výstupy z učení
Student si absolvováním předmětu:
- prohloubí své interpretační dovednosti ve hře na jazzovou bicí soupravu;
- zdokonalí schopnost rozlišit interpretačně sólové a doprovodné hraní
- osvojí dovednost vytvářet transkripce partů jazzové bicí soupravy
- zdokonalí schopnost hraní s nahraným hudebním doprovodem
Osnova
  • Ukázky využití dovedností ve hře na bicí soupravu při interpretaci vybraných jazzových standardů – v případě kompozic pro melodické nástroje důraz na rytmický základ; u blanozvučných nástrojů vnímání melodické stránky. Prohloubení základních způsobů hry, s využitím příkladů hry stěžejních interpretů: Jimmy Cobb, Philly Joe Jones - staccato; Billy Hart, Elvin Jones - legato. Vytváření a prezentace hudebních transkripcí vybraných hráčů jazzové bicí soupravy po stránce doprovodné a sólové.
  • Tematické okruhy
  • 1. Prohloubení způsobů hry u jazzové bicí soupravy
  • 2. Doprovodné a sólové hraní na bicí soupravu
  • 3. Vytváření transkripcí
  • 4. Hraní s nahrávkou
Literatura
    doporučená literatura
  • The Real Book – Volume I (Hal Leonard)
  • The Real Book – Volume II (Hal Leonard)
  • The Real Book – Volume III (Hal Leonard)
  • RILEY, John. The Jazz Drummer´s Workshop. Cedar Grove, NJ, Modern Drummer Publications, Inc., 2004.
  • KARAS, Sperie. Jazz Drumming in Big Band & Combo. Milwaukee, WI, Hal Leonard Corporation, 2006.
  • HOENIG, Ari a Johannes WEIDENMUELLER. Metric Modulations: Contracting and Expanding Time Within Form (Volume 2). Pacific, MO, Mel Bay Publications, 2015.
Výukové metody
Přednáška - individuální výuka
Metody hodnocení
Zkouška
Student doprovodí hrou na bicí soupravu určenou nahrávku jazzové skladby.
Účast ve výuce minimálně 70%
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.