H70138l Interpretační seminář KP1

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
0/5/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Jan Jiraský, Ph.D. (přednášející)
prof. MgA. Alena Vlasáková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Jan Jiraský, Ph.D.
Katedra klavírní interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra klavírní interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
So 2. 3. So 12:05–12:50 112, So 13. 4. So 12:05–12:50 112, So 11. 5. So 12:05–12:50 112, So 8. 6. So 12:05–12:50 112
Předpoklady
EVER( H70138z Interpretační seminář KP1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Diagnostika talentu, tříbení pedagogických názorů a postojů. Tvorba specifických kritérií hodnocení uměleckého výkonu ve výuce, na zkouškách a na soutěži. Orientace v problematice pódiového vystupování a psychologických souvislostí s následným hodnocením. Týmová spolupráce, formulace vlastních odborných názorů. Schopnost vyvážené kritiky interpretačního výkonu z hlediska sémantického, estetického i technického.
Osnova
  • Jde o formu kolektivního výzkumu na poli esteticko-interpretačním, o výchovu k samostatné pianisticko-estetické orientaci studentů a ke schopnosti využít veškeré poznatky ve vlastní interpretační a pedagogické praxi. Vzhledem k velmi rychlému vývoji klavírního oboru je náplň seminářů stanovována operativně v závislosti na celosvětovém dění, s cílem předávat nejmodernější poznatky co nejrychleji a nejúčinněji širokému okruhu studentů všech ročníků. K tomu slouží různé typy náplně předmětu. Hlavní z nich:
    1. Student prezentuje před ostatními studenty a pedagogy oboru průběžné výsledky své práce, jeho výkon je vzápětí veřejně hodnocen a jsou vedeny debaty o interpretačních a estetických problémech.
    2. Referáty vedoucího semináře nebo jiného pedagoga na konkrétní interpretační témata, reference studentů a pedagogů o soutěžích, stážích, kurzech atd.
    3. Audio nebo videoprojekce záznamů výrazných uměleckých výkonů s následným hodnocením.
    4. Vystoupení hostů, laureátů významných soutěží, mimořádných mladých talentů, jejichž výkony přinášejí nové poznatky z oblasti soudobé pedagogiky a interpretačního umění.
Literatura
  • Notové materiály pokud možno urtextové, kritická vydání atd. info
Metody hodnocení
zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.