HF:H70101l Interpretační seminář II - Informace o předmětu
H70101l Interpretační seminář II
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Vilém Spílka (přednášející)
MgA. Radek Tomášek (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Vilém Spílka
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %), Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %) - Rozvrh
- Út 9:20–10:55 S15
- Předpoklady
- EVER( H70101z Interpretační seminář II )
Absolvování předmětu Interpretační seminář I v prvním ročníku navazujícího magisterského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Získávání znalostí o prováděných skladbách a schopnost jejich analýzy po stránce interpretační (agogika, technické provedení, zvuková stránka, vlastní prezentace), s důrazem na okolnosti vzniku interpretovaných děl v historickém kontextu a uvědomování si důležitosti osobnostního vkladu interpreta prováděným skladbám.
- Výstupy z učení
- Schopnost vlastní prezentace prováděných děl a obhajoby interpretačního záměru na vysoké umělecké úrovni dle světových standardů.
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- Dle vlastního výběru - poskytující informace o autorech a okolnostech vzniku provedených hudebních děl. Interpret sám je povinen informace vyhledat.
- Výukové metody
- Cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem studentů a pedagogů nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- Zápočet
Účast ve výuce minimálně 70%
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H70101l