H70042l Multimedia composition III

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
8/0/0. 16 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Richard Fajnor
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
úspěšné absolvování předmětu H70042z Multimediální tvorba III
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a novými technologiemi

Cíle předmětu:
Seznámení studentů s novými výsledky permanentního vývoje ve vědě a v různých oblastech nových technologií. Vytvoření multimediálních děl využívajících současné technologie vycházející z těchto vztahů s využitím prostředků dalších uměleckých druhů a strategií nastudovaných v předchozích semestrech.
Learning outcomes (in Czech)
Student po absolvování předmětu prokazuje:
dovednosti:
- volit adekvátní formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru a využívat k tomu různých základních i pokročilejších technologických postupů pro tvorbu multimediálního nebo novomediálního díla,
- používat adekvátní postupy při práci s technologiemi a produkčními i kreativními programy,
- týmové práce při realizaci díla,
znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů,
- je informován o různých tvůrčích postupech, o principech tvorby využívající nejnovější poznatky vědy a je schopen vytvořit prototyp nebo hotové umělecké dílo,
- nejznámějších děl světového a československého umění v oblasti tvorby využívající nových médií,
kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor,
- systematické plánovat a zvládat základní organizaci své práce.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova a výuková témata:
    - stará nová média, historie nových médií, např. Van Gogh TV a Piazza virtuale, RTMark, irational.org…
    - umění nových médií - využívání výpočetních technologií, digitální média, komunikační technologie
    - cyberart, generativní umění, interface art, robotické umění, telematické umění, umělá inteligence
    - system art - infomační systém jako samostatné dílo
    - interaktivní umění/ divák - dílo – umělec
    - bio art, strategie manipulací s biologickou strukturou nebo genetickým kódem
    - diverzní strategie a konstruktivní intervence – landart, streetart, gorila gardening, socioart, komunitní umění apod.
    - digitální poezie, fax art, motion graphics, motion design, kinetické umění, estetika cute, punkové video, glitch art
    - radioart, soundart, new music, early music
    - net art - internetové umění, umění na síti (web-based art nebo net.art - Internetová umělecká avantgarda 90. let
    - postinternet a umění vázané na koncept web 4.0
Literature
    required literature
  • Lev Manovich: "The language of New Media", The MIT Press London, 2001. info
  • Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
  • Weibel Peter (edit.): „Sound Art“, ZKM Karlsruhe, 2019, ISBN 978-0-262-02966-7
  • Deleuze Gilles & Guattari Félix: „Tisíc plošin“, Herrmann & synové, Praha, 2010, ISBN 978-80-87054-25-3
    recommended literature
  • Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
  • Future Cinema (katalog), ZKM, MIT Press, 2003. info
  • Aktuální nabídka časopisů o současném umění. info
  • Hanáková Petra (edit.): „Výzva perspektivy/ obraz a jeho divák od malby quattrocenta k filmu a zpět“, Academia, Praha 2008, ISBN 978-80-200-1625-6
  • Leopoldseder Hannes, Schöpf Christine, Stocker Gerfried: „CyberArts 2019/ S+T+ARTS“, Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica, Linz, 2019, ISBN 978-3-7757-4577-2
Teaching methods (in Czech)
osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 4+10 hod.

Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr budou posuzovány alespoň dva návrhy nebo koncepty a jeden z nich dokončen v nějaké podobě prototypu nebo dokončené realizace, díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu - tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena.
Assessment methods (in Czech)
Klauzurní komisionální zkouška - posouzení semestrálních a klauzurních realizací.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 16 z 32.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H70042l