HF:H60201l Kompozice scénické a filmové h - Informace o předmětu
H60201l Kompozice scénické a filmové hudby I
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zbyněk Matějů (přednášející)
- Garance
- Mgr. Zbyněk Matějů
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60201z Kompozice scénické a filmové hudby I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60201z Kompozice scénické a filmové hudby I, a jejich rozšíření o další aspekty.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• demonstrovat rozšířené znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu,
• kompozičně v rámci užité hudby pracovat na základní úrovni se současnými a historickými hudebními styly,
• vytvořit delší studie sólové nebo komorní obsazení s ohledem na propojení se zvukovou stránkou inscenace nebo filmu. - Osnova
- Vznik hudby pro inscenaci, spolupráce s režisérem a dramaturgem, práce s textem a s hereckým souborem podle druhu uplatněné hudby,
- Druhy komunikace s režisérem a souborem na konkrétních příkladech, které už prošly praktickou zkouškou,
- Různé možnosti práce s moderním textem formou etud a skic.
- Řízená rozprava, praktické úkoly, simulace spolupráce s režisérem a produkcí, využití neozvučených střižených filmových kopií s nahraným timecodem, případné návštěvy filmových a televizních studií (ČT Kavčí Hory, Hafan studio s.r.o. a další).
- Literatura
- BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha: Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
- PLANTINGA, Carl, SMITH, Greg M. (eds). Passionate Views: Film, Cognition, and Emotion. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1999. ISBN 0801860113.
- KUNA, Milan. Zvuk a hudba ve filmu. Praha: Panton, 1969.
- HANDZO, Stephen. The golden age of film music. In: Cineaste, Feb. 1995, 21:1-2.
- BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
- MATZNER, Antonín. PILKA, Jiří. Česká filmová hudba. Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
- THOMAS, Tony. Film score : the art & craft of movie music. Burbank: Riverwood Press, 1991. ISBN 978-1880756010.
- Výukové metody
- Řízená rozprava, praktické úkoly, simulace spolupráce s režisérem a produkcí, využití neozvučených střižených filmových kopií s nahraným timecodem, případné návštěvy filmových a televizních studií (ČT Kavčí Hory, Hafan studio s.r.o. a další) - dle časových i finančních možností školy.
- Metody hodnocení
- Zkouška.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H60201l