HF:H60199Al Kompozice III - Informace o předmětu
H60199Al Kompozice III
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Michal Indrák, Ph.D. (přednášející)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 18:30–20:05 113, Po 19:20–20:50 115, St 13:30–15:05 113
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60199Az Kompozice elektroakustické hudby III.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60199Az Kompozice elektroakustické hudby III, a jejich rozšíření o využití komplexních řetězců efektových procesoru s dynamickým ovládáním, základní principy interaktivity a sémantické aspekty elektroakustické hudby.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• využívat při zpracování zvuku komplexní a v reálném čase řízení řetězce efektových procesorů a začlenit do tvorby zvuku i jiné principy interaktivity,
• zohlednit při tvorbě sémiotické aspekty,
• vytvářet delší elektroakustické skladby s dynamickými změnami parametrů, vycházející z nejsoučasnějších kompozičních přístupů. - Osnova
- Práce se sériovými a paralelními řetězci efektových procesorů se změnami parametrů v reálném čase.
- Základní sémiotické principy elektroakustické hudby.
- Základní principy interaktivity.
- Vytvoření alespoň 1 elektroakustické kompozice s délkou min. 20 minut s větším množstvím stop, propracovaným vícekanálovým výstupem a dynamickými změnami parametrů, ovládanými v reálném čase, s důrazem na sémantickou rovinu a umělecké parametry díla, současné trendy v tvorbě elektroakustické hudby a moderní kompoziční principy. Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
- Literatura
- SMITH, Steven W. The Scientist and Engineer’s Guide to Digital Signal Processing [online]. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: www.dspguide.com
- DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
- GANN, Kyle. An Introduction to Historical Tunings [online]. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: www.kylegann.com/histune.html
- ERLICH, Paul. The Forms of Tonality [online]. 2001. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://lumma.org/tuning/erlich/erlich-tFoT.pdf
- COPE, David. Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style. Cambridge: The MIT Press, 2001. ISBN 0-262-03283-X.
- WEIBEL, Peter. Sound Art: Sound as a Medium of Art. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262029667.
- CIPRIANI, Alexandro. GIRI, Maurizio. Electronic Music and Sound Design. Theory and Practice with Max 7. 3rd ed.vol 1. ISBN 978-88-99212-04-9.
- ROSS, Alex. Zbývá jen hluk: naslouchání dvacátému století. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-0558-2.
- LANDY, Leigh: Understanding the Art of Sound Organization. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2007. ISBN 978-0262529259.
- RATAJ, Michal, HOŘÍNKA, Slavomír, TROJAN, Jan, DVOŘÁK, Tomáš. Zvukoprostor, prostorozvuk. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-485-9.
- HEIFETZ, Robin Julian, ed. On the wires of our nerves: the art of electroacoustic music. Lewisburg: Bucknell University Press, 1989. ISBN 0-8387-5155-5.
- COPE, David. Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Middleton: A-R Editions, 2009. ISBN 978-0-89579-640-0.
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H60199Al