HF:HF0028l Ročníkový výstup II - Informace o předmětu
HF0028l Ročníkový výstup II
Hudební fakultaléto 2023
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (cvičící)
doc. MgA. Jakub Klecker (cvičící)
Robert Kružík (cvičící)
doc. Mgr. Václav Málek (cvičící)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Emil Skoták (cvičící)
doc. Alena Vaňáková (cvičící) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně absolvovaný ZS v předmětu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Osnova
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však v délce 20min.
- Literatura
- doporučená literatura
- BECK, Wolfgang a Werner D. FRÖHLICH. Musik machen - Musik verstehen: Psychologische Aspekte des handlungsorientierten Musikunterrichts im Klassenverband. Mainz: Schott, c1992. Schott Musikpädagogik. ISBN 3-7957-0228-3.
- MICHEL, Paul. Über musikalische Fähigkeiten und Fertigkeiten: ein Beitrag zur Musikpsychologie. Leipzig: Breitkopf & Härtel, 1962. Musikwissenschaftliche Einzeldarstellungen.
- WIERSZYSLOWSKI, Jan. Psychologi muzyki. Warszawa: Panstwowe wydawnictwo naukowe, 1970.
- HAVLÍK, Jaromír. Rozumět hudbě: sborník vybraných příspěvků z kolokvia Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice pořádaného KTDH HAMU 26.11.2014 v Praze. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2015. ISBN 978-80-7331-376-0.
- Výukové metody
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2023/HF0028l