HF:HF1006l Umění pohyblivých obrazů II - Course Information
HF1006l Umění pohyblivých obrazů II
Faculty of MusicSummer 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
Mgr. Pavlína Míčová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Multimedial Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Přednáška představí konstituování a rozvoj videa jako nového uměleckého oboru ve Spojených státech v letech 1968-1980. Představíme si počátky a specifika umění videa. Výklad s ukázkami vychází z kompilace Rewind a obsahuje klasické práce amerického videoartu daného časového období. Materiál bude tematicky rozdělen do jednotlivých kapitol: 1. Video jako záznamové médium performance (Dan Graham, Vito Acconci, William Wegman). 2. Objevování specifik videotechnologií (Nam June Paik, Robert Morris, Shikego Kubota, Woody a Steina Vasulka). 3. Video jako trojrozměrná plastika v čase, světle, zvuku (Bruce Nauman, Peter Campus, Terry Fox, Bill Viola, Gary Hill). 4. Kritika médií jako zboží a spektáklu (Richard Serra, University Community Video, Dara Birnbaum). 5. Nezávislí autoři oslovují televizní diváky (Peter Bull and Alex Gibney, Top Value Television). 5. Projekty decentralizované komunikace (David Corot and Curtis Ratcliff, Peoples Video Theatre, ACTV and George Stoney). 6. Narativní video - blíž k příběhu (Richard Foreman, Artur Ginsberg and Video Free America). 7. Gender-konfrontace (Hermine Freed, Lynda Benglis, Cara Devito). 8. Performance a nástroje videoobrazu (Ernest Gusella, Eric Siegel, Phil Morton). Druhá část přednášky představí práce generačně blízkých českých či slovenských tvůrců. Prezentovat a analyzovat budeme audiovizuální díla některých vybraných výrazných autorů z oborů nových médií a animace na vysokých uměleckých školách (AVU, FaVU, FAMU, VŠUP a dalších.).
- Learning outcomes (in Czech)
- Studenti by se tak měli, a to na základě úvodního historického exkurzu do problematiky audiovizuálního umění, seznámit se současnými tendencemi (tematickými i technologickými). Nedílnou součástí přednášky bude prezentace početného množství samotných videí a audiovizuálních děl a představení jednotlivých tvůrčích osobností.
- Syllabus (in Czech)
- - Počátky videoartu v USA, 1968 - 1980 - První umělecké skupiny ve videoartu - Specifika videoartu - Témata a umělecké proudy ve videoartu - Video performance, aktivistická a komunitní videa - Technologie, formální postupy, experimenty s obrazem a zvukem - Prezentace a instalace videoartu - Divácká percepce a recepce videoartu - Současné tendence v umění pohyblivého obrazu
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka probíhá blokově.
- Assessment methods (in Czech)
- esej
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2022/HF1006l