HF:HF0009l Artificial Sound Creation, Pro - Course Information
HF0009l Artificial Sound Creation, Processing and Mastering II
Faculty of MusicSummer 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu HF0009z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení II.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Multimedial Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je navázat na znalosti, získané v předmětu HF0009z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení II, a dále je prohloubit např. pomocí využití historického nebo etnického hudebního materiálu, neobvyklých kompozičních programů, multimediálních prvků atd.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• realizovat vícevrstvové kompozice, využívající jak audio signálů, tak MIDI stop,
• využívat historického nebo etnický hudebního materiálu,
• aplikovat tvůrčím způsobem méně obvyklých druhů signálu, jako např. projevů lidských, přírodních technických apod.
• procesovat audio signál v reálném čase,
• modifikovat zvukový materiál v reálném čase pomocí MIDI ovladačů,
• využívat multimédií a šířit hudbu pomocí internetu,
• vytvořit autonomní elektroakustickou skladbu pomocí soudobých technologií s minimální pomocí pedagoga. - Syllabus (in Czech)
- Vícevrstvová kompozice v podobě audio signálu i využití MIDI.
- Využití historického nebo etnického hudebního materiálu.
- Využití neobvyklého zdrojového materiálu (zpětné vazby, šumu apod.).
- Pokročilá úprava signálu pomocí efektových procesorů.
- Transformace zvukového materiálu pomocí nejrůznějších MIDI ovladačů.
- Multimediální prostředky
- Příprava vlastního projektu a realizace autonomní kompozice s minimální pomocí pedagoga.
- Literature
- ERLICH, Paul. The Forms of Tonality [online]. 2001. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://lumma.org/tuning/erlich/erlich-tFoT.pdf
- DEAN, Roger T., ed. Computer Music. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-533161-5.
- CIPRIANI, Alexandro. GIRI, Maurizio. Electronic Music and Sound Design. Theory and Practice with Max 7. 3rd ed.vol 1. ISBN 978-88-99212-04-9.
- COPE, David. Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Middleton: A-R Editions, 2009. ISBN 978-0-89579-640-0.
- COPE, David. Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style. Cambridge: The MIT Press, 2001. ISBN 0-262-03283-X.
- DODGE, Charles, JERSE, Thomas A.: Computer Music - Syntesis, Composition and Performance. New York: Schirmer Books, 1971.
- WEIBEL, Peter. Sound Art: Sound as a Medium of Art. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262029667.
- LANDY, Leigh: Understanding the Art of Sound Organization. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2007. ISBN 978-0262529259.
- RATAJ, Michal, HOŘÍNKA, Slavomír, TROJAN, Jan, DVOŘÁK, Tomáš. Zvukoprostor, prostorozvuk. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-485-9.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a za vytvoření elektroakustické skladby.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2022/HF0009l