H70089l Jazzová intonace a rytmus I

Hudební fakulta
léto 2022
Rozsah
0/2. 1 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Jiří Slavík (přednášející)
Garance
Jiří Slavík
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H70089z Jazzová intonace a rytmus I )
Splnění podmínek přijímacího řízení a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Vybudovat schopnost slyšet a intonovat v kontextu jednodušších harmonických postupů. Rozlišování obratů kvinakordů a septakordů, znalost a intonační praxe s terciemi a septimami.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - sluchově rozeznat a intonovat trojzvuky v diatonických systémech;
- sluchově rozeznat a intonovat nealterované septakordy v durových a mollových systémech;
- pracovat s dominantními kadencemi;
- kreativně využít kontrast běžných osmin a osminových triol.
Osnova
  • Práce s trojzvuky v diatonických systémech – intonace sextakordové a kvartsextakordové řady v durovém doškálném systému, melodická cvičení s využitím těchto obratů
  • Práce s nealterovanými septakordy – základní pozice v durovém diatonickém systému, mollové systémy a jejich septakordy, intonace a rozpoznávání jednotlivých septakordů, tři inverze septakordů a jejich intonační procvičování
  • Práce s dominantními kadencemi a jejich harmonické spojování, procvičování v kvintovém kruhu, vytváření melodických cvičení s použitím kadenčních akordů, bluesové postupy a tritonová substituce
  • Rytmická cvičení s osminami a osminovými triolami
  • Transkripce a vokální předvedení sóla ve skladbě „All Blues“
  • Práce s terciemi a septimami
Literatura
    doporučená literatura
  • HARRISON, M. Contemporary Eartraining – Level One. Hal Leonard, 1998.
  • DONELIAN, A. Training the Ear – Volume 1. Advance Music, 1992.
Výukové metody
Cvičení
Metody hodnocení
Zkouška
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.