HPH037l Umělecký výkon

Faculty of Music
Summer 2021
Extent and Intensity
0/0/480. 20 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Richard Fajnor (seminar tutor)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Martin Smolka (seminar tutor)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Mgr. MgA. Vít Zouhar, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA ( D )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač připravuje a odborně zpracovává a kontinuálně realizuje během svého studia řadu uměleckých projektů z oblasti kompozice a multimediální kompozice. Realizovaný výstup doplňuje projektová dokumentace a záznam realizované produkce. Školenec konzultuje aspekty přípravy a realizace projektu se školitelem, případně vybraným konzultantem a předkládá jeho dosažené výsledky oborové radě.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Zadání projektu, jeho specifika.
  • 2. Zahájení projektu (výběr vhodných metod a nástrojů, plánovací a přípravná fáze).
  • 3. Průběžné zpracování dle metod projektového řízení a konzultace průběžných výsledků.
  • 4. Realizace projektu.
  • 5. Likvidace a uzavření projektu.
  • 6. Zpracování a prezentace výsledků projektu.
Literature
  • NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
  • ASSAYAG, Gérard. Computer Assisted Composition today. Cambridge: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-01868-5.
  • READ,Herbert.: The Philosophy of Modern Art. London, 1975.
  • COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music - The Art of Hardware Hacking. New York Routledge, 2009.
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013. 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0.
  • RUSH, Michael. New media in late 20the-century art. Reprinted. London: Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20329-6.
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA: The MIT Press, 2002. IXIA, Public Art Think Tank. Public Art: A Guide to Evaluation. Ixia, 2014.
  • LUCIE-SMITH, Edward. Art today: Součané světové umění. Praha: Slovart, 1996. SBN 80-85871-97-1.
  • NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
  • LOVEJOY, Margot. Digital Currents: Art in The Electronic Age. London: Routledge, 2004.
  • MÉREDIEU, Florence de. Digital and Video Art, Edinburgh: Chambers Harrap Publishers, 2005.
  • COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
  • FRIELING, Rudolf, DANIELS, Dieter. Media Kunst Netz/Media Art Net. Wien-New York: Springer, 2004.
  • DOLEŽAL, Jan a A KOL. Projektový management dle IPMA. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5.
Assessment methods (in Czech)
obhajoba projektu před oborovou radou
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2021/HPH037l