HF1010l Od elektronické hudby k live coding performance II

Hudební fakulta
léto 2021
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Jozef Cseres, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Richard Fajnor (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Přehledový kurz slouží k získání orientace v historii, pojmovém aparátu a estetických přístupech k hudbě produkované a recipované v rámci interakce člověk-stroj. Studenti budou seznámeni s klíčovými problémy a texty tohoto výseku hudební historie.
Výstupy z učení
Student bude schopen identifikovat, zařadit a interpretovat různé formy technologicky produkované hudby 20. pol. 20. stol. s přesahem do současnosti.
Osnova
  • - Hudba a nová média – sňatek z rozumu? - Technologická podmíněnost hudby – hudba (pří)strojů - Digitalita hudby a kódování hudby (od neum k MP3, možnosti vizuální reprezentace) - Modularita hudby (hudba jako stavebnice, vliv mobilních technologií) - Hudba jako hypertext (redefinice pojmů autor – interpret - posluchač) - Interaktivita hudby - proměny rozhraní (J. Cage, G. Levin, D. Dlouhý, T. Dvořák ad.) - Multimedialita (hudba v kontextu jiných médií) - Hudba a prostor – hudba (v) prostoru / prostor v hudbě. - Estetika hudby v nových médiích (funkční×absolutní, autentické×eklektické, vysoké×nízké). - Umělecké dílo ve věku své digitální reprodukovatelnosti. - Mobilita hudby – metamorfózy paměti - Materializace zvuku - hudba jako fyzikální objekt.
Výukové metody
přednášky a diskuse, domácí čtění
Metody hodnocení
písemný test
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2020, léto 2022.