HF1012l Latinsko-americká hudba

Faculty of Music
Summer 2020
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Martin Opršál
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:10–10:55 S20
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem a smyslem předmětu je seznámení se s hudebními žánry latinsko-americké hudby. Představení široké škály perkusních bicích nástrojů a jejich využití ve hře na bicí soupravu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude schopen vysvětlit a prakticky využít při interpretaci:
- základní funkce perkusních nástrojů;
- rozličné způsoby hry rytmických paternů;
- hru s nahraným hudebním podkladem;
- dovednost hry latinsko-amerických stylů.
Syllabus (in Czech)
  • Rozdělení a představení základních perkusních bicích nástrojů latinsko-americké hudby. Důraz na brazilskou hudbu. Představení široké škály bicích nástrojů brazilské hudby. Práce s vybranými hudebními styly – samba, bossa nova, partido alto, maracatú, baiao. Obeznámení se také s dalšími styly latinsko-americké hudby – bachata, merengue, cumbia, bomba, plena, beguine atd. Práce se základními rytmickými paterny těchto stylů. Využití technik perkusních nástrojů při interpretaci na bicí soupravu. Uplatnění těchto schopností při práci s vybranými nahrávkami latinsko-americké hudby.
    Tematické okruhy
  • 1. Způsoby hry perkusních nástrojů
  • 2. Brazilská hudba
  • 3. Samba, bossa nova, partido alto, maracatú, baiao, bachata, merengue, cumbia, bomba, plena, beguine
  • 4. Rytmické paterny konkrétních perkusních nástrojů
  • 5. Hraní s nahrávkou
Literature
    recommended literature
  • ALMEIDA, Henrique C. de (2005). Brazilian Rhythms for the Drumset. New York, NY: Carl Fisher.
  • FONSECA, Duduka da a Bob WEINER (1993). Brazilian Rhythms for Drumset. Van Nuys, CA: Alfred Publishing Co., Inc.
  • GARIBALDI, David, Jesús DIAZ a Michael SPIRO (1999). Timba Funk. Miami, FL: Warner Bros. Publications.
  • NETTO, Alberto (2003). Brazilian Rhythms for Drum Set and Percussion. Boston, MA: Berklee Press.
  • SULSBRÜCK, Birger (1980). Latin-American Percussion: Rhythms and Rhythm Instruments from Cuba and Brazil. Copenhagen, Denmark: Den Rytmiske Aftenskoles Forlag.
  • URIBE, Ed (1994). The Essence of Brazillian Percussion and Drum Set. Van Nuys, CA: Alfred Publishing Co., Inc.
Teaching methods (in Czech)
přednáška - hromadná výuka, 1 hodina týdně
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Interpretace partu perkusí a bicí soupravy v určené nahrávce latinsko-americké hudby.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2020/HF1012l