HF:H70042l Multimedia composition III - Course Information
H70042l Multimedia composition III
Faculty of MusicSummer 2020
- Extent and Intensity
- 8/0/0. 16 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 11:50–12:35 113, Mon 12:40–13:25 113, Mon 16:50–18:25 011, Mon 18:20–19:50 205, Mon 18:30–20:05 011, Thu 15:10–17:35 301
- Prerequisites (in Czech)
- úspěšné absolvování předmětu H70042z Multimediální tvorba III
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Multimedial Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a novými technologiemi
Cíle předmětu:
Seznámení studentů s novými výsledky permanentního vývoje ve vědě a v různých oblastech nových technologií. Vytvoření multimediálních děl využívajících současné technologie vycházející z těchto vztahů s využitím prostředků dalších uměleckých druhů a strategií nastudovaných v předchozích semestrech. - Learning outcomes (in Czech)
- Student po absolvování předmětu prokazuje:
dovednosti:
- volit adekvátní formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru a využívat k tomu různých základních i pokročilejších technologických postupů pro tvorbu multimediálního nebo novomediálního díla,
- používat adekvátní postupy při práci s technologiemi a produkčními i kreativními programy,
- týmové práce při realizaci díla,
znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů,
- je informován o různých tvůrčích postupech, o principech tvorby využívající nejnovější poznatky vědy a je schopen vytvořit prototyp nebo hotové umělecké dílo,
- nejznámějších děl světového a československého umění v oblasti tvorby využívající nových médií,
kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor,
- systematické plánovat a zvládat základní organizaci své práce. - Syllabus (in Czech)
- Osnova a výuková témata:
- stará nová média, historie nových médií, např. Van Gogh TV a Piazza virtuale, RTMark, irational.org…
- umění nových médií - využívání výpočetních technologií, digitální média, komunikační technologie
- cyberart, generativní umění, interface art, robotické umění, telematické umění, umělá inteligence
- system art - infomační systém jako samostatné dílo
- interaktivní umění/ divák - dílo – umělec
- bio art, strategie manipulací s biologickou strukturou nebo genetickým kódem
- diverzní strategie a konstruktivní intervence – landart, streetart, gorila gardening, socioart, komunitní umění apod.
- digitální poezie, fax art, motion graphics, motion design, kinetické umění, estetika cute, punkové video, glitch art
- radioart, soundart, new music, early music
- net art - internetové umění, umění na síti (web-based art nebo net.art - Internetová umělecká avantgarda 90. let
- postinternet a umění vázané na koncept web 4.0
- Osnova a výuková témata:
- Literature
- required literature
- Lev Manovich: "The language of New Media", The MIT Press London, 2001. info
- Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
- Weibel Peter (edit.): „Sound Art“, ZKM Karlsruhe, 2019, ISBN 978-0-262-02966-7
- Deleuze Gilles & Guattari Félix: „Tisíc plošin“, Herrmann & synové, Praha, 2010, ISBN 978-80-87054-25-3
- recommended literature
- Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
- Future Cinema (katalog), ZKM, MIT Press, 2003. info
- Aktuální nabídka časopisů o současném umění. info
- Hanáková Petra (edit.): „Výzva perspektivy/ obraz a jeho divák od malby quattrocenta k filmu a zpět“, Academia, Praha 2008, ISBN 978-80-200-1625-6
- Leopoldseder Hannes, Schöpf Christine, Stocker Gerfried: „CyberArts 2019/ S+T+ARTS“, Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica, Linz, 2019, ISBN 978-3-7757-4577-2
- Teaching methods (in Czech)
- osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 4+10 hod.
Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr budou posuzovány alespoň dva návrhy nebo koncepty a jeden z nich dokončen v nějaké podobě prototypu nebo dokončené realizace, díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu - tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena. - Assessment methods (in Czech)
- Klauzurní komisionální zkouška - posouzení semestrálních a klauzurních realizací.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 16 z 32.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2020/H70042l