H80041l Produkce festivalu

Hudební fakulta
léto 2017
Rozsah
1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Pavel Lojda (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Předmět je určen posluchačům 1. roč. magisterského stupně hudební produkce, s předpokladem rámcových znalostí procesů v oblasti hudební produkce, které budou v rámci předmětu rozvíjeny.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výstupní znalosti a dovednosti; - porozumění komplexní problematice spojené s produkcí festivalů (primárně hudebních) v podmínkách České republiky, se zaměřením na oblasti marketing, fundraising, dramaturgie, produkční zajištění akce, prezentování příkladů dobré praxe - vlastní aktivní zapojení studentů předmětu a zpracování případové studie (vybraného festivalu) se zaměřením na výše uvedené problematiky - dovednost aplikovat získané teoretické poznatky formou teoreticko-empirické studie
Osnova
  • Úvodní seznámení s obsahem předmětu a náplní přednášek
  • - Festival jako “fenomén” dnešního kulturního provozu
  • - Festival - plánování krok po kroku
  • - Zadání samostatné práce - výběr festivalů, které budou studenti v rámci přednášek analyzovat
  • Festivaly a dramaturgie (programová skladba)
  • - Cíle a poslání festivalu (a jejich vliv na financování, marketing, ...)
  • - Festivaly a cílové skupiny
  • - Festivaly - analýza trhu ČR (s přesahy do zahraničí), typy festivalů, se kterými se setkáváme v ČR
  • - Asociace festivalů
  • Festivaly a fundraising
  • - základní fundraisingové nástroje v oblasti festivalů
  • - ekonomická agenda
  • - Argumenty pro veřejnou podporu festivalů a hodnocení jejich kvality
  • Festivaly a marketing
  • - hlavní propagační nástroje festivalů v ČR
  • - distribuční sítě
  • Festivaly a právní formy
  • - Legislativní problematiky spojená s produkcí festivalů
  • Festivaly a komplexní produkční zajištění
  • - projektový plán / plán prudukce
  • - personální zabezpečení, zajištění subdodavatelů, ...
  • - Specifika festivalového provozu
  • Prezentace vybraných festivalů jednotlivých studentů předmětu
Výukové metody
přednáška a seminář
Metody hodnocení
aktivní účast na seminářích, zpracování závěrečné prezentace - výstup z předmětu
Informace učitele
doplňující literatura:
Dvořák, Jan. Kreativní management pro divadlo. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X
Dvořák, Jan. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005. 312 s. ISBN 80-86102-491
Kočí, Petr, autorský kolektiv. Nevýdělečné organizace. Praha: ASPI, a.s., 2007. 288 s.
Kotler, P., Armstrong, G. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3
Němec, Somogyi. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2002. 182 s. ISBN 8024703920
Palatková, Monika. Marketingové strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 341 s. ISBN 8024710145
Rektořík, Jaroslav, autorský kolektiv Organizace neziskového sektoru – základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress Praha, 2007. 188 s. ISBN 978-80-86929-25-5.
Smolíková, Marta, ed. Management umění. Praha: Vysoká školauměleckoprůmyslová v Praze, 2008. 167 s. ISBN 978-80-86863-24-5
Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 240 s. ISBN 8024705648
Svozilová, Alena. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 353 s. ISBN 8024715015
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, a.s., 1992. 452 s. ISBN 8024719924
Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. Praha: ASPI, a.s., 2008. 184 s. ISBN 978-80-7357-356-0
Muzikontakt. Praha : Muzikus, 2004. 733 s.
Diplomové a bakalářské práce oboru s vazbou na problematiku předmětu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.