HF:H70088l Teorie Jazzové improvizace I - Informace o předmětu
H70088l Teorie Jazzové improvizace I
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jiří Levíček (přednášející)
- Garance
- Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 11:00–11:45 317, Út 11:50–12:35 317
- Předpoklady
- EVER( H70088z Teorie Jazzové improvizace I )
Úspěšné zvládnutí předmětu „Teorie Improvizace 1 – zimní semestr“ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Cíle předmětu
- Praktické studium improvizace v základních jazzových formách – Blues. Zvládnutí jejich harmonické struktury a schopnost aplikovat v improvizaci substituční harmonické struktury. Práce na skladbách, které z této formy vycházejí.
- Osnova
- Seznámení s bluesovou stupnicí a její využití v bluesové formě. Aplikace bebopových a dominantních stupnic v blues. Harmonické substituce a jejich praktická hudební interpretace. Analýza sóla Charlie Parkera v bluesové skladbě „Now is the Time“. Studium harmonicky atypického durového blues - „Blues for Alice“. Mollové blues a jeho harmonická obohacení. Stupnice užívané při improvizaci v dominantních jádrech vycházející z mollových diatonických systémů – mixolydická b9b13, lydická dominantní, alterovaná. Práce s jejich kombinovaným užitím v dominantních jádrech a tritónových substitucích. Celotónová a zmenšená stupnice. Celozmenšené akordy a jejich využití při práci s dominantními jádry. Transkripce a analýza sóla Sonnyho Rollinse ve skladbě „Airegin“.
- Literatura
- LaPorta, J. : A Guide to Jazz Improvisation, Berklee Press, 2000
- Baker, D. : Jazz Improvisation – Revised edition, Alfred Publishing Co., 1998.
- Reeves, S.D. : Creative Jazz Improvisation, Prentice Hall Inc., 2001
- Výukové metody
- cvičení – 2 hod.
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2017/H70088l