H60107l Hra na nástroj II - abs. projekt

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
0/2. 15 kr. 15 z 30. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (přednášející)
Garance
Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H60107z Hra na nástroj II - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj I (cembalo)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Osnova
  • Ná konkrétních, náročných skladbách je student veden ke stylové interpretaci sólového repertoáru. Student nastudováním a provedením sólového partu cembalového koncertu získává zkušenosti ve spolupráci s orchestrem či komorním souborem a aplikuje technické, stylové a interpretační poznatky na hudbu různých stylových oddobí. Je veden k tomu, aby vědomě poznal, aplikoval a během závěrečné státní zkoušky obhájil principy vlastní interpretace. Výuka dáva k dispozici veškeré potřebné teoretické a praktické materiály a techniky tak, aby absolvent měl komplexní přehled o interpretačních, repertoárových a teoretických možnostech svého oboru.
Literatura
  • Cyr, M. : Performing Baroque Music. Aldershot 1992. info
  • Donington, R. : The Interpretation of Early Music. London 1989. info
  • Muffat, G. : První poznámky o psaní francouzských baletů podle metody zesnulého pana de Lully. Brno 1992 (český překlad). info
  • Quantz, J. J. : Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Praha 1990. info
  • Kolektiv autorů:. info
  • Companion to Baroque Music. London 1990. Editor Julie Anne Sadie. info
  • Performance Practice. Music after 1600. Editoři Howard Mayer Brown a Stanley Sadie. London 1989. info
  • Krones, H. - Schollum, R. : Vokale und allgemeine Aufführungspraxis. Wien 1983. info
  • Palisca, C. : Baroque Music. Englewood Cliffs, 1968. info
  • J. Mattheson: Critica musica, Hamburg 1722-25, Reprint Kassel 2000. info
  • W. Apel: The history of keyboard music to 1700, Bloomington 1967, 2001 (2). info
Výukové metody
přednáška acčvičení - aplikace teoretických poznatků v interpretaci
Metody hodnocení
zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018.