HF:H60107l Hra na nástroj II - abs. proje - Informace o předmětu
H60107l Hra na nástroj II - abs. projekt
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2. 15 kr. 15 z 30. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (přednášející)
- Garance
- Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60107z Hra na nástroj II - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj I (cembalo)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- Ná konkrétních, náročných skladbách je student veden ke stylové interpretaci sólového repertoáru. Student nastudováním a provedením sólového partu cembalového koncertu získává zkušenosti ve spolupráci s orchestrem či komorním souborem a aplikuje technické, stylové a interpretační poznatky na hudbu různých stylových oddobí. Je veden k tomu, aby vědomě poznal, aplikoval a během závěrečné státní zkoušky obhájil principy vlastní interpretace. Výuka dáva k dispozici veškeré potřebné teoretické a praktické materiály a techniky tak, aby absolvent měl komplexní přehled o interpretačních, repertoárových a teoretických možnostech svého oboru.
- Ná konkrétních, náročných skladbách je student veden ke stylové interpretaci sólového repertoáru. Student nastudováním a provedením sólového partu cembalového koncertu získává zkušenosti ve spolupráci s orchestrem či komorním souborem a aplikuje technické, stylové a interpretační poznatky na hudbu různých stylových oddobí. Je veden k tomu, aby vědomě poznal, aplikoval a během závěrečné státní zkoušky obhájil principy vlastní interpretace. Výuka dáva k dispozici veškeré potřebné teoretické a praktické materiály a techniky tak, aby absolvent měl komplexní přehled o interpretačních, repertoárových a teoretických možnostech svého oboru.
- Literatura
- Cyr, M. : Performing Baroque Music. Aldershot 1992. info
- Donington, R. : The Interpretation of Early Music. London 1989. info
- Muffat, G. : První poznámky o psaní francouzských baletů podle metody zesnulého pana de Lully. Brno 1992 (český překlad). info
- Quantz, J. J. : Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Praha 1990. info
- Kolektiv autorů:. info
- Companion to Baroque Music. London 1990. Editor Julie Anne Sadie. info
- Performance Practice. Music after 1600. Editoři Howard Mayer Brown a Stanley Sadie. London 1989. info
- Krones, H. - Schollum, R. : Vokale und allgemeine Aufführungspraxis. Wien 1983. info
- Palisca, C. : Baroque Music. Englewood Cliffs, 1968. info
- J. Mattheson: Critica musica, Hamburg 1722-25, Reprint Kassel 2000. info
- W. Apel: The history of keyboard music to 1700, Bloomington 1967, 2001 (2). info
- Výukové metody
- přednáška acčvičení - aplikace teoretických poznatků v interpretaci
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2016/H60107l