HF:H60101HOl Instrument Playing I - Course Information
H60101HOl Instrument Playing I
Faculty of MusicSummer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Jurij Likin (lecturer)
Jan Hoďánek (lecturer) - Guaranteed by
- Woodwind and Brass Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Woodwind and Brass Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites
- EVER( H60101HOz Instrument Playing I )
uzavření zimního semestru klasifikačním ohodnocením A,B,C,D, nebo E - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Oboe (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives
- Příprava na úrovní koncertního provedení minimálně dvou přednesových skladeb pro vystoupení na interpretačních seminářích, semestrálních zkouškách a děkanských zkouškách.
Hra zpaměti na semestrálních a děkanských zkouškách je povinná. Povinná skladba: skladba barokního období s doprovodem cembala ze seznamu doporučených skladeb (víz předmět Studium repertoáru s cembalem).
Podmínky pro udělení zápočtů, klasifikovaných zápočtů a zkoušek:
1. ročník bakalářského studia
a) Jedno vystoupení v každém semestru na semináři (vystoupení se boduje) b) Uzavřít každý semestr před zkušební komisí c) Uzavřít letní semestr před děkanskou komisí Na seminářích s semestrálních zkouškách budou interpretovány rozdílné přednesy v délce minimálně 10 min pro každý přednes, tj. 2 různé přednesy pro semestr. - Syllabus
Pokračování v technickém zdokonalování výběrem etud vyšší obtížnosti. Důraz na zdokonalení prstové techniky - přesné vyslovení rytmicko-technických pasáží. Interpretace stupnic a akordů v různých variačních obměnách (legato, staccato, intervaly a jejich kombinace). Pokračování v individuálním systému práce: zaměření na intonaci, nasazení tónu, pojivosti tónu, vyrovnanosti rejstříku, rozvoji technických možnosti hráče.
- Doporučená každodenní cvičení: intonační cvičení (A. M. R. Barret, H. Brod, A. Giampieri, L. Bleuzet, Ph. Bernold, G. Passin, M. Schaefendriek), stupnice a akordy v různých variačních obměnách - legato, staccato, intervaly a jejich kombinace (systém stupnicových cvičení doc. Jurije Likina).
- Doporučené etudy: J.H. Luft 24 Etud, F. W. Ferling 48 Etud, Op. 31, 144 Präludiem und Etuden für Oboe, 1. a 2. díl, P. Rodé 24 Caprices en formel d´etudes. Prohloubení dovednosti o pravidlech interpretace barokní hudby pomoci nastudování doporučených skladeb a seznámení s odbornou literaturou.
- Návrh přednesových skladeb: G. Ph. Telemann 12 Fantazií, J. S. Bach / C. Ph. E. Bach Sonáta g moll BWV 1020/ H. 542.5., G.F. Händel Sonáta c moll, Sonáta g moll, C. Ph. E. Bach Sonáta g moll, A. Vivaldi Sonáta c moll, N. Chedeville (A. Vivaldi) Sonáta č. 6 g moll z Il Pastor Fido, G. Ph. Telemann Sonáta e moll, Sonáta g moll, Sonáta B dur, E. Bozza Conte Pastorale, C. Saint-Saëns Sonáta, P. Sancan Sonatina, J. W. Kalliwoda Morceau de Salon, Op. 228, R. Schumann Tři romance, Adagio a Allegro.
Doporučený repertoár pro bakalářské studium:
A:
Skladby pro sólový hoboj:
G. Ph. Telemann: 12 Fantazií pro sólový hoboj
J.S. Bach: Partita g moll pro sólový hoboj, BWV 1013
C. Ph. E. Bach: Sonáta g moll pro sólový hoboj
Skladby pro sólový hoboj s cembalem (basso continuo):
J.S. Bach: Sonáta g moll BWV 1020
G. Ph. Telemann: Sonáta g moll z “Tafelmusik” twV 41:g6
G. Ph. Händel: Sonáta g moll, c moll
A. Vivaldi: Sonáta c moll (Schott)
C. Ph. E. Bach: Sonáta g moll
M. Marais: Les Folies d’Espagne (Barenreiter)
F. Couperin: Královské koncerty (Concerts Royaux) č. 1, 6, 11 (Fuzeau, Musica Rara)
Skladby pro sólový hoboj a smyčce:
A. Marcello: Koncert d moll (Musica Rara)
A. Vivaldi: Koncert C dur RV 447
A. Vivaldi: Koncert d moll RV 454
G. Ph. Telemann Koncert F dur
T. Albinoni Koncert d moll
J. S. Bach Koncert d moll BWV1059
J. S. Bach Koncert A dur pro hoboj d´amour BWV1055
B:
W. A. Mozart: Koncert pro hoboj a orchestr C dur, K.314(285d), (Edition Henle)
J. N. Hummel Introdukce, téma a variace
F. V. Kramář: Koncert pro hoboj F dur, Op.37
A. Lebrun: Koncert d moll č. 1 (Schott)
B. H. Crussel Divertimento, Op.9
W.A. Mozart: Kvartet F dur K370 (1781), (Barenreiter)
F. V. Kramář: Kvartet
J. Fiala: Kvartet
C:
R. Schumann: Tři romance pro hoboj a klavír, op. 94
R. Schumann: Adagio a Allegro
C. Saint-Saens Sonáta
P. Sancan: Sonatina
E. Bozza: Conte Pastorale
E. Bozza: Pastorální Fantazie
F. Foret: Patres et Rythmes Champetres
J. W. Kalliwoda: Morceau de salon
J. W. Kalliwoda: Concertino
V. Bellini: Koncert
J. Absil: Burlesque
D. Milhaud: Sonatina
H. Dutilleux: Sonáta
F. Poulenc: Sonáta (Chester Music)
J. Francaix: L ´Horologe de Flore (Květinové hodiny)
B. Britten: Temporal variations ( Boosey&Hawkes)
R. Vaughan Williams: Koncert
M. Dranishnikova: Poem
N. Skalkottas: Concertino (Margun Music Inc)
M. Mihalovici: Sonatina Op. 13 (1928)
B. Britten: Šest metamorfóz pro sólový hoboj
J. Pelikán: Sonatina pro hoboj a klavír (Barenreiter Praha)
S. Bodorová: Magikon
K. Slavický: Suita
A. Dorati: Pět kusů pro sólový hoboj ( Boosey& Hawkes)
G. Silvestrini: Six Etudes pour Hautbois, Editions du Hautbois, Paris
- Literature
- Joppig, Günther: The Oboe and Bassoon. Halwag, 1981, Bern
- Burgess, Geoffrey a Haynes, Burce. 2004. The Oboe. New Haven a London: Yale University Press, 2004. ISBN 0-300-10053
- Bechler, Leo: Die Oboe. C. Mezeburger, 1914, Leipzig
- Rothwell, Evelyn: Guide to Oboe, Reed Making, Oboe Technique
- Schuring, Martin: Oboe: Art and Method
- Bigotti, Giovanni: Storia dell´Oboe. Zanibon, 1974, Padova
- Goosens, L. - Roxburgh, E. : Oboe. Macdonald and Janes, London 1977. info
- Quantz, J.J. : Interpretace - Pokus jak hrát na příčnou flétnu. Supraphon, Praha 1980. info
- Fleurot, Francois: Le Hautbois. Ed. Pikard, 1984, Paris
- Likin, Jurij: Estetika hobojového tónu, Brno 2013
- Batte, Philip: The Oboe. Ernst Benn Limited, 1956, London
- Prokopová, Radka. Praktické užití poloautomatického systému u hoboje, diplomová práce, Brno 2012
- Johan Joachim Quantz - Hra na dechové nástroje. info
- Vybrané hudebně-teoretické traktáty (S. Ganassi, G. Caccini, J. Mattheson, L. Mozart, J. J. Quantz, C. Ph. E. Bach, D. G. Türk u. a.). info
- J.J.Quantz: Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu (Ed. Supraphon Praha 1990). info
- Neumann, F. : Ornamentation in Baroque and Post-Baroque Music. Princeton 1983 Quantz, J. J.: Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Supraphon, Praha 1990 Růžičková, Z.: Interpretační praxe v barokní hudbě se zřetelem k cembalu a klávesovým nástrojům. SPN, Praha 1985. info
- Teaching methods
- individuelní lekce, vystupování na veřejných koncertech a seminářích
- Assessment methods
- klasifikovaný zápočet - komisionální
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 12 z 24.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2016/H60101HOl