H70036l Interaktivní elektronika II

Hudební fakulta
léto 2015
Rozsah
1/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H70036z Interaktivní elektronika II )
Základy práce na PC

Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Zimní semestr

    Získané dovednosti:

    Tvorba komplexnějších hudebních interaktivních systémů v prostředí Pure Data.

    Obsahové zaměření:

    - Využití existujících PD patchů
    - Aplikace prostředí Pure Data při zpracování externích podnětů
    - Rozšíření znalosti systému PD


    Osnova rozvrhových jednotek:

    • Přehled existujících komplexních Pure Data "patchů" s akcentací nejrozšířenějších (Live Builder, Loopool, RRadical)
    • Práce s externími podněty a jejich kategorizace. Získávání různých druhů vstupů od vizuálních přes hudební či zvukové až po parametr času.
    • Využití abstrakcí jako stavebních bloků sdílených mezi více interaktivními programy.
    • Základy komunikace počítačovou sítí mezi systémy Pure Data a MAX/MSP.
    • Seznámení s prostředím GEM pro tvorbu interaktivní vizualizace na platformě PD.

    Letní semestr

    Získané dovednosti:

    Tvorba komplexnějších hudebních interaktivních systémů v prostředí Pure Data.

    Obsahové zaměření:

    - Aplikace prostředí Pure Data při zpracování externích podnětů
    - Využití externích VST modulů
    - Seznámení s komerčními řešeními pro interaktivní elektroniku
    - Tvorba vlastního interaktivního díla

    Osnova rozvrhových jednotek:

    • Začlenění VST modelu do platformy Pure Data.
    • Praktická cvičení směřující k lepšímu pochopení výměny informací mezi vnějším světem a interním prostorem systému Pure Data. Na jednoduchých příkladech demonstruje posluchač jakým způsobem dokáže transformovat externí podněty na hudbu.
    • Seznámení se s jinými (komerčními) systémy - Reaktor, Ableton Live, Plogue Bidule.
    • Vytvoření komplexní interaktivní kompozice zahrnující zvuk, obraz, prostor či pohyb.
Literatura
  • Fränk Zimmer: bang. Pure Data (1. International PD-Convention Graz), ISBN: 3936000379, Wolke Verlagsges, 175 stran. info
  • Miller Puckette: Theory and Techniques of Electronic Music, online: http://crca.ucsd.edu/~msp/techniques.htm. info
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.