HF:H75006l Musical work in terms of condu - Course Information
H75006l Musical work in terms of conducting I
Faculty of MusicSummer 2014
- Extent and Intensity
- 0/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- MgA. Dan Kalousek (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- H75006z Musical work in terms of conducting I
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění muzikálových děl.
- Syllabus (in Czech)
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice interpretace muzikálové tvorby (od operetních počátků až po
muzikály současné) pomocí detailního studia uvedených partitur, ozřejmění specifičnosti rozdílných hudebních
stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním
vyjasněním konkrétních problémů.
ZS:
- předehra z muzikálu Gypsy (S. Sondheim, J. Styne),
- operety Krásná Helena (H. Meilhac, L. Halévy , J. Offenbach): Předehra, La Perikola (H. Meilhac, L. Halévy , J. Offenbach): Finále I,
- soudobé muzikály: Fantom opery (A. L. Weber, Ch. Hart, R. Stilgoe), Producenti (M. Brooks, T. Meehan),
- detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
LS:
- předehra z muzikálu Girl crazy (G. Bolton, G. Gershwin),
- opereta Netopýr (K. Haffner, R. Genée, J. Strauss ml.): Předehra, Finále II
- soudobé muzikály: Elisabeth (M. Kunze, S. Levay), Jekyll a Hyde (L. Briscusse, F. Wildhorn),
- detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice interpretace muzikálové tvorby (od operetních počátků až po
muzikály současné) pomocí detailního studia uvedených partitur, ozřejmění specifičnosti rozdílných hudebních
stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním
vyjasněním konkrétních problémů.
- Literature
- Bártová, M.: Gilbert & Sullivan: Přímí předchůdci muzikálu 20. století, Disk 17, září 2006. info
- Hrčková Naďa - Dějiny hudby VI, 20. století (svazek 1), Euromedia Group, Praha, 2006. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha, 1971. info
- http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_theatre. info
- Bártová M.: Kořeny muzikálu, Theatralia 2004, Q7. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace, Panton, Praha, 1967. info
- Prostějovský, M.: Muzikál expres - Malý průvodce velkým muzikálem, Větrné mlýny, Praha, 2008. info
- http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_film. info
- Partitury uvedené v obsahu předmětu. info
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
- Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2014/H75006l