HF:H60327l Sluchová analýza II - Informace o předmětu
H60327l Sluchová analýza II
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. 2 z 3. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Tomáš Krejčí (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60327z Sluchová analýza II
Absolvování 1. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- - dobrá orientace při sluchové analýze jednotlivých nástrojů symfonického orchestru, lidských hlasů,
- schopnost udržení absolutní výšky ladění,
- sluchová orientace v celé šíři spektra vnímání zvuků s důrazem na rozlišení živého a reprodukovaného hudebního projevu.
- Osnova
- V návaznosti na předešlé studium dále rozšiřovat a upevňovat získané schopnosti analýzy v hudebním terénu, jak v oblasti nástrojů symf.orchestru, tak i lidského hlasu.Záběr v celé šíři spektra zvuku, jak živého, tak i reprodukovaného.
- průběžné opakování, shrnutí látky minulých ročníků, další rozšiřování a zrychlení procesu slyšení,
- rozšíření schopností sluchové analýzy všech parametrů v hudbě 20. století různé stylové orientace pro symfonické orchestry a velká vokálně instrumentální seskupení,
- sluchové diktáty melodické, rytmické a kombinované,
- důraz na pamětní schopnosti studenta, schopnost "podržení" tónového materiálu ve vlivu rušivých zvuků, schopnost udržení absolutní výšky ladění co nejdéle,
- shrnutí všech dosavadních dovedností studenta, důraz na šíři spektra vnímání zvuků při zvyšování rychlosti analýzy,
- řešení situací v oblasti intonace, akustiky a pod. při spoluprací s interprety, procvičování úkolů souvisejících s prací v nahrávacím studiu: specifika reprodukované hudby /vzdálenost zdroje zvuku od mikrofonu, dozvuk, vyváženost jednotlivých hlasů, barva hlasů atd./.
- V návaznosti na předešlé studium dále rozšiřovat a upevňovat získané schopnosti analýzy v hudebním terénu, jak v oblasti nástrojů symf.orchestru, tak i lidského hlasu.Záběr v celé šíři spektra zvuku, jak živého, tak i reprodukovaného.
- Literatura
- Výukové metody
- Procvičování úkolů jednotlivými studenty skupiny.
- Metody hodnocení
- Zápočet, klasifikovaný zápočet.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2014/H60327l