HF:H60289l Electroacoustic Music Creating - Course Information
H60289l Electroacoustic Music Creating I
Faculty of MusicSummer 2014
- Extent and Intensity
- 2/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- H60289z Electroacoustic Music Creating I
Splnění podmínek přijímacího řízení oboru Kompozice a přijetí k magisterskému studiu na HF JAMU. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Osvojení schopnosti realizovat elektroakustické kompozice.
- Syllabus (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, improvizace, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky. Součástí předmětu je i příprava a realizace vlastní elektroakustické kompozice pod vedením pedagoga, využívající eventuálně i akustické nástroje nebo vokál.
- historie, směry, tendence (konkrétní hudba, elektronická hudba, kombinace obou metod, mikrointervalová hudba, elektronická realizace akustické hudby, elektronická užitá tvorba…),
- realizace akustické partitury elektronickými prostředky,
- možnosti vytváření EA hudby pomocí soudobých technologií (audio, MIDI, kombinované technologie),
- využití internetu v práci skladatele EA hudby,
- výběr zvukové palety (především nejrůznějšími jinými metodami, než pouze pomocí softwarových syntetizérů), příprava audiomateriálu, výběr vzorků a jejich zpracování,
- využití improvizace a náhody v procesu tvorby,
- příprava projektu a realizace autonomní kompozice pro elektroniku a akustické nástroje, eventuálně lidský hlas v rozsahu 5 - 10 minut.
- Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, improvizace, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky. Součástí předmětu je i příprava a realizace vlastní elektroakustické kompozice pod vedením pedagoga, využívající eventuálně i akustické nástroje nebo vokál.
- Literature
- Forró, Daniel: Alternativní tónové systémy - hudba 21. století? - OPUS MUSICUM 5/95, Brno, 1995. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Svět MIDI - Grada, Praha, 1997. info
- Kaduch, Miroslav: Soudobá hudební tvorba s využitím počítačů - MKS, Ostava, 1989. info
- Kopecký, Pavel: Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování¬ - AMU, Praha, 2008. info
- Lébl, Vlastimil: Elektronická hudba - SHF, Praha, 1968. info
- Růžička, Rudolf: Využití samočinných počítačů při vzniku uměleckých děl se zvláštním zaměřením na hudbu a soudobou hudební kompozici - JAMU, Brno, 1980. info
- Schaeffer, Pierre: Konkrétní hudba - Supraphon, Praha, 1971. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Vrzal, Martin: Střih záznamu hudby - AMU, Praha, 2007. info
- Appleton, J. H., Perera, R. C.: The Development and Praktice of Elektronic Music - Prentice Hall, New Persey, 1975. info
- Růžička, Rudolf: Automatizace kompozice, zápisu a reprodukce hudebních skladeb - vývojové tendence EA a počítačové hudby, Musica viva in schola VIII - UJEP, Brno, 1987. info
- Forró, Daniel: Stylistika hry na klávesové nástroje - MUZIKUS, Praha, 1996-1997 (16 dílů). info
- Teaching methods (in Czech)
- Individuální výuka
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 3.
- Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2014/H60289l