DH0001F Francouzština pro odbornou praxi

Hudební fakulta
léto 2014
Rozsah
0/0. 15 kr. 12 z 12. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Vybíralová (přednášející)
Garance
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Dobrá výchozí znalost francouzského jazyka na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Opakování a prohlubování gramatiky, obohacování slovní zásoby, důraz na komunikaci v běžných situacích, základní terminologie z hudební oblasti. Výuka na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Osnova
  • Opakování a prohlubování gramatiky z předchozího studia, obohacování slovní zásoby, důraz na komunikaci v běžných situacích, základní terminologie z hudební oblasti, seznamování s reáliemi francouzsky mluvících zemí. Výuka probíhá přibližně na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

    Navázání na středoškolské znalosti, rozšiřování slovní zásoby podle učebnice a prostřednictvím doplňujících textů s různou tématikou.
    Seznámení se základní hudební terminologií.
    Práce s texty s hudebním obsahem (Classica).
Literatura
  • Ivana Jarešová: English Texts for Students of the Music Faculty. JAMU, Brno. 2004. info
  • Raymond Murphy: English Grammar in Use. Cambridge University Press. 2004. info
  • Jaroslav Peprník: Angličtina pro pokročilé I. Praha. 1999. info
  • Stuart Redman: English Vocabulary in Use. Cambridge University Press. 1997. info
  • materiály z internetových stránek, např. - www.naxos.com, www.classicfm.com. info
  • od r. 2012 - Tomáš Hajn: English for Musicians (učebnice pro studenty Hudební fakulty JAMU), v tisku. info
Výukové metody
* Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např. frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda (při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda. Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia (při poslechu s porozuměním).

Prostředky: Práce s autentickými odbornými texty, nácvik samostatného písemného vyjadřování, nácvik samostatného ústního projevu, vyhledávání informací - práce s internetem.
Využití e-learningu - cvičení a testů vytvořených Katedrou cizích jazyků (http://avk.jamu.cz).
Metody hodnocení
ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test)
Podmínky zkoušky odpovídají probrané látce v semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018.