HPH055l Metody výuky se zaměřením na VŠ vzdělávání II

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/20/52. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
TYP_STUDIA(D)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
V rámci výuky se student seznámí se základními teoriemi a metodami, které potřebuje k zajištění standardů pedagogické praxe na úrovni vysokoškolského systému. Předmět probíhá formou vícehodinové blokové výuky zpravidla šestkrát za akademický rok.
Literatura
  • JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ a Světlana HANUŠOVÁ. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2011. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-5718-0.
  • ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4100-0.
  • NOVOTNÁ, Hedvika, Ondřej ŠPAČEK a Magdaléna ŠŤOVÍČKOVÁ, ed. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK, 2019. ISBN 978-80-7571-025-3.
  • SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR a Petr KNECHT. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-8
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024.