HF:HF0115l Vytváření postav IV - Informace o předmětu
HF0115l Vytváření postav IV
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Rozsypalová (cvičící)
Mgr. Lubomíra Sonková (cvičící)
Mgr. Vladimíra Šmukařová (cvičící)
MgA. Petra Špačková-Lintymerová (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Rozsypalová
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování daného předmětu ve zimním semestru, předpoklady k samostatné tvořivé práci a řešení zadaných úkolů tvůrčím způsobem.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Příprava zadaného absolventského výstupu dle dramaturgického plánu v Komorní opeře HF JAMU. Musí se jednat o hlavní roli nebo roli většího rozsahu. Nastudování repertoárových rolí.
- Výstupy z učení
- Realizace zadaného absolventského výstupu v Komorní opeře HF JAMU. Schopnost samostatně přistupovat k vytvoření dramatické postavy, jejímu vývoji a podtextům. Posluchač má připravené 2-3 repertoárové operní role.
- Osnova
- - zvládnutí připravované operní role samostatně s korekcemi pedagoga
- - seznámení se s libretem daného díla a jeho pečlivé prostudování
- - studovaná postava a její místo v opeře - jevištní vztahy a podtexty
- - souhra s partnery ve studovaném díle
- - zúročení získaných vědomostí a schopností s využitím vlastních životních zkušeností
- - příprava absolventského koncertu po výrazové stránce
- - příprava 2-3 repertoárových rolí po herecké stránce
- Literatura
- doporučená literatura
- Pavel Kosatík: Baronka v opeře Liteň 2014 ISBN 978- 80-260-8181-4
- František Kožík: Po zarostlém chodníčku Praha Český spisovatel 1967
- Jarmila Novotná: Byla jsem šťastná Liteň 2014 ISBN 978-80-260-6528-9
- Výukové metody
- cvičení, individuální výuka, diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností
- Metody hodnocení
- Zápočet - min. 70% účast ve výuce a ztvárnění zadané role ve Studiu Devítka nebo v Komorní opere HF JAMU s ohledem na komplexní zúročení dosavadních poznatků z daného předmětu a osobnostní vklad posluchače.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HF0115l