H70046l Filmová tvorba I
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:10–11:45 116/3
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl. - Osnova
- Vyprávění.
- Fabulace.
- Syžet.
- Scauting a lokační před-výroba.
- Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
- Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
- Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
- Zpracování lineárních příběhů.
- Zpracování nelineárních příběhů.
- Zpracování experimentálních etud.
- Zpracování portrétu.
- Faktografická a dokumentární kinematografie.
- Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
- Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
- Výukové metody
- Přednáška. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
H70046l Filmová tvorba I
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl. - Osnova
- Vyprávění.
- Fabulace.
- Syžet.
- Scauting a lokační před-výroba.
- Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
- Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
- Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
- Zpracování lineárních příběhů.
- Zpracování nelineárních příběhů.
- Zpracování experimentálních etud.
- Zpracování portrétu.
- Faktografická a dokumentární kinematografie.
- Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
- Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
- Výukové metody
- Přednáška. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H70046l Filmová tvorba I
Hudební fakultaléto 2023
- Rozsah
- 2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl. - Osnova
- Vyprávění.
- Fabulace.
- Syžet.
- Scauting a lokační před-výroba.
- Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
- Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
- Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
- Zpracování lineárních příběhů.
- Zpracování nelineárních příběhů.
- Zpracování experimentálních etud.
- Zpracování portrétu.
- Faktografická a dokumentární kinematografie.
- Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
- Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
- Výukové metody
- Přednáška. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H70046l Filmová tvorba I
Hudební fakultaléto 2022
- Rozsah
- 2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 14:20–16:00 116/3
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl. - Osnova
- Vyprávění.
- Fabulace.
- Syžet.
- Scauting a lokační před-výroba.
- Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
- Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
- Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
- Zpracování lineárních příběhů.
- Zpracování nelineárních příběhů.
- Zpracování experimentálních etud.
- Zpracování portrétu.
- Faktografická a dokumentární kinematografie.
- Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
- Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
- Výukové metody
- Přednáška. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
H70046l Filmová tvorba I
Hudební fakultaléto 2021
- Rozsah
- 2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 14:20–16:00 116/3
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl. - Osnova
- Vyprávění.
- Fabulace.
- Syžet.
- Scauting a lokační před-výroba.
- Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
- Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
- Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
- Zpracování lineárních příběhů.
- Zpracování nelineárních příběhů.
- Zpracování experimentálních etud.
- Zpracování portrétu.
- Faktografická a dokumentární kinematografie.
- Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
- Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
- Výukové metody
- Přednáška. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
H70046l Filmová tvorba
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 15:10–16:45 113
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.
- Osnova
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
II. Během cvičení se student bude věnovat:
a) zpracování abstraktních konceptů
b) zpracování lineárních příběhů
c) zpracování nelineárních příběhů
d) zpracování experimentálních etud
c) zpracování dokumentu
d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
- Chaplin Charles: Můj životopis. info
- Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Wajda Andrzej: Moje filmy. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Výukové metody
- Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba. - Metody hodnocení
- ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
H70046l Filmová tvorba
Hudební fakultaléto 2019
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( H70046z Filmová tvorba )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.
- Osnova
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
II. Během cvičení se student bude věnovat:
a) zpracování abstraktních konceptů
b) zpracování lineárních příběhů
c) zpracování nelineárních příběhů
d) zpracování experimentálních etud
c) zpracování dokumentu
d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
- Chaplin Charles: Můj životopis. info
- Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Wajda Andrzej: Moje filmy. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Výukové metody
- Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba. - Metody hodnocení
- ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
H70046l Filmová tvorba
Hudební fakultaléto 2018
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( H70046z Filmová tvorba )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.
- Osnova
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
II. Během cvičení se student bude věnovat:
a) zpracování abstraktních konceptů
b) zpracování lineárních příběhů
c) zpracování nelineárních příběhů
d) zpracování experimentálních etud
c) zpracování dokumentu
d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
- Chaplin Charles: Můj životopis. info
- Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Wajda Andrzej: Moje filmy. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Výukové metody
- Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba. - Metody hodnocení
- ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
H70046l Filmová tvorba
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( H70046z Filmová tvorba )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.
- Osnova
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
II. Během cvičení se student bude věnovat:
a) zpracování abstraktních konceptů
b) zpracování lineárních příběhů
c) zpracování nelineárních příběhů
d) zpracování experimentálních etud
c) zpracování dokumentu
d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
- Chaplin Charles: Můj životopis. info
- Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Wajda Andrzej: Moje filmy. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Výukové metody
- Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba. - Metody hodnocení
- ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
H70046l Filmová tvorba
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( H70046z Filmová tvorba )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.
- Osnova
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
II. Během cvičení se student bude věnovat:
a) zpracování abstraktních konceptů
b) zpracování lineárních příběhů
c) zpracování nelineárních příběhů
d) zpracování experimentálních etud
c) zpracování dokumentu
d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
- Chaplin Charles: Můj životopis. info
- Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Wajda Andrzej: Moje filmy. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Výukové metody
- Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba. - Metody hodnocení
- ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
H70046l Filmová tvorba
Hudební fakultaléto 2015
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( H70046z Filmová tvorba )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.
- Osnova
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
II. Během cvičení se student bude věnovat:
a) zpracování abstraktních konceptů
b) zpracování lineárních příběhů
c) zpracování nelineárních příběhů
d) zpracování experimentálních etud
c) zpracování dokumentu
d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
- Chaplin Charles: Můj životopis. info
- Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Wajda Andrzej: Moje filmy. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Výukové metody
- Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba. - Metody hodnocení
- ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
H70046l Filmová tvorba
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H70046z Filmová tvorba
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.
- Osnova
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
II. Během cvičení se student bude věnovat:
a) zpracování abstraktních konceptů
b) zpracování lineárních příběhů
c) zpracování nelineárních příběhů
d) zpracování experimentálních etud
c) zpracování dokumentu
d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
- Práce s námětem:
Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace.
Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board.
Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci.
Natáčení.
Střih.
Prezentace.
- Literatura
- Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
- Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
- Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
- Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
- Chaplin Charles: Můj životopis. info
- Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
- Bergman Ingmar: Laterna magika. info
- Wajda Andrzej: Moje filmy. info
- Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
- Solmi Angelo: Federico Fellini. info
- Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
- Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
- Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
- Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
- Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
- Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
- Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Výukové metody
- Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
- Metody hodnocení
- ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
- Statistika zápisu (nejnovější)