H70046l Filmová tvorba I

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:10–11:45 116/3
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl.
Osnova
  • Vyprávění.
  • Fabulace.
  • Syžet.
  • Scauting a lokační před-výroba.
  • Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
  • Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
  • Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
  • Zpracování lineárních příběhů.
  • Zpracování nelineárních příběhů.
  • Zpracování experimentálních etud.
  • Zpracování portrétu.
  • Faktografická a dokumentární kinematografie.
  • Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
  • Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
Výukové metody
Přednáška. Hromadná výuka.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba I

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl.
Osnova
  • Vyprávění.
  • Fabulace.
  • Syžet.
  • Scauting a lokační před-výroba.
  • Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
  • Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
  • Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
  • Zpracování lineárních příběhů.
  • Zpracování nelineárních příběhů.
  • Zpracování experimentálních etud.
  • Zpracování portrétu.
  • Faktografická a dokumentární kinematografie.
  • Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
  • Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
Výukové metody
Přednáška. Hromadná výuka.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

H70046l Filmová tvorba I

Hudební fakulta
léto 2023
Rozsah
2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl.
Osnova
  • Vyprávění.
  • Fabulace.
  • Syžet.
  • Scauting a lokační před-výroba.
  • Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
  • Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
  • Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
  • Zpracování lineárních příběhů.
  • Zpracování nelineárních příběhů.
  • Zpracování experimentálních etud.
  • Zpracování portrétu.
  • Faktografická a dokumentární kinematografie.
  • Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
  • Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
Výukové metody
Přednáška. Hromadná výuka.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba I

Hudební fakulta
léto 2022
Rozsah
2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 14:20–16:00 116/3
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl.
Osnova
  • Vyprávění.
  • Fabulace.
  • Syžet.
  • Scauting a lokační před-výroba.
  • Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
  • Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
  • Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
  • Zpracování lineárních příběhů.
  • Zpracování nelineárních příběhů.
  • Zpracování experimentálních etud.
  • Zpracování portrétu.
  • Faktografická a dokumentární kinematografie.
  • Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
  • Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
Výukové metody
Přednáška. Hromadná výuka.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba I

Hudební fakulta
léto 2021
Rozsah
2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 14:20–16:00 116/3
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H70046z Filmová tvorba I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomocí přednášek rozvíjet poznatky, získané v předmětu H70046z Filmová tvorba I, a prohlubovat kreativitu posluchačů pomocí samostatně vypracovávaných audiovizuálních etud.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vysvětlit teoretické základy dané problematiky,
• použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
• plánovat a realizovat tvorbu audiovizuálního děl.
Osnova
  • Vyprávění.
  • Fabulace.
  • Syžet.
  • Scauting a lokační před-výroba.
  • Vývoj způsobu vyprávění v české filmové tvorbě.
  • Vývoj způsobu vyprávění ve světové filmové tvorbě.
  • Praktická aplikace teoretických východisek v konfrontaci nebo symbióze s tvůrčími zkušenostmi.
  • Zpracování lineárních příběhů.
  • Zpracování nelineárních příběhů.
  • Zpracování experimentálních etud.
  • Zpracování portrétu.
  • Faktografická a dokumentární kinematografie.
  • Analýza vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.
  • Pedagog předmětu bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném díle.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2.
Výukové metody
Přednáška. Hromadná výuka.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky, splnění zadaného úkolu a ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba

Hudební fakulta
léto 2020
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 15:10–16:45 113
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.

Osnova
  • Práce s námětem: Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace. Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board. Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci. Natáčení. Střih. Prezentace.

    I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
    II. Během cvičení se student bude věnovat:
    a) zpracování abstraktních konceptů
    b) zpracování lineárních příběhů
    c) zpracování nelineárních příběhů
    d) zpracování experimentálních etud
    c) zpracování dokumentu
    d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.

    Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
  • Chaplin Charles: Můj životopis. info
  • Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Wajda Andrzej: Moje filmy. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
Výukové metody
Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
Metody hodnocení
ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba

Hudební fakulta
léto 2019
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H70046z Filmová tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.

Osnova
  • Práce s námětem: Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace. Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board. Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci. Natáčení. Střih. Prezentace.

    I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
    II. Během cvičení se student bude věnovat:
    a) zpracování abstraktních konceptů
    b) zpracování lineárních příběhů
    c) zpracování nelineárních příběhů
    d) zpracování experimentálních etud
    c) zpracování dokumentu
    d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.

    Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
  • Chaplin Charles: Můj životopis. info
  • Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Wajda Andrzej: Moje filmy. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
Výukové metody
Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
Metody hodnocení
ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba

Hudební fakulta
léto 2018
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H70046z Filmová tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.

Osnova
  • Práce s námětem: Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace. Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board. Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci. Natáčení. Střih. Prezentace.

    I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
    II. Během cvičení se student bude věnovat:
    a) zpracování abstraktních konceptů
    b) zpracování lineárních příběhů
    c) zpracování nelineárních příběhů
    d) zpracování experimentálních etud
    c) zpracování dokumentu
    d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.

    Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
  • Chaplin Charles: Můj životopis. info
  • Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Wajda Andrzej: Moje filmy. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
Výukové metody
Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
Metody hodnocení
ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba

Hudební fakulta
léto 2017
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H70046z Filmová tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.

Osnova
  • Práce s námětem: Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace. Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board. Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci. Natáčení. Střih. Prezentace.

    I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
    II. Během cvičení se student bude věnovat:
    a) zpracování abstraktních konceptů
    b) zpracování lineárních příběhů
    c) zpracování nelineárních příběhů
    d) zpracování experimentálních etud
    c) zpracování dokumentu
    d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.

    Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
  • Chaplin Charles: Můj životopis. info
  • Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Wajda Andrzej: Moje filmy. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
Výukové metody
Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
Metody hodnocení
ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H70046z Filmová tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.

Osnova
  • Práce s námětem: Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace. Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board. Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci. Natáčení. Střih. Prezentace.

    I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
    II. Během cvičení se student bude věnovat:
    a) zpracování abstraktních konceptů
    b) zpracování lineárních příběhů
    c) zpracování nelineárních příběhů
    d) zpracování experimentálních etud
    c) zpracování dokumentu
    d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.

    Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
  • Chaplin Charles: Můj životopis. info
  • Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Wajda Andrzej: Moje filmy. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
Výukové metody
Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
Metody hodnocení
ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba

Hudební fakulta
léto 2015
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H70046z Filmová tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.

Osnova
  • Práce s námětem: Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace. Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board. Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci. Natáčení. Střih. Prezentace.

    I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
    II. Během cvičení se student bude věnovat:
    a) zpracování abstraktních konceptů
    b) zpracování lineárních příběhů
    c) zpracování nelineárních příběhů
    d) zpracování experimentálních etud
    c) zpracování dokumentu
    d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.

    Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
  • Chaplin Charles: Můj životopis. info
  • Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Wajda Andrzej: Moje filmy. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
Výukové metody
Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
Metody hodnocení
ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H70046l Filmová tvorba

Hudební fakulta
léto 2014
Rozsah
2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H70046z Filmová tvorba
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Podstatným cílem předmětu je, aby si student osvojil metody realizace v audiovizi a formou cvičení vytvořil několik studijních projektů.

Osnova
  • Práce s námětem: Prozkoumání možnosti zviditelnění, práce se zvukovými složkami. Zpracování explikace, rozšířená explikace. Zpracování bodového scénáře - eventuálně story board. Zpracování, odevzdání a schválení literárního scénáře a technického scénáře k realizaci. Natáčení. Střih. Prezentace.

    I. Podporovat vlastní kreativitu studenta skrze praktická koncipovaná cvičení ve formě audiovizuálních etud
    II. Během cvičení se student bude věnovat:
    a) zpracování abstraktních konceptů
    b) zpracování lineárních příběhů
    c) zpracování nelineárních příběhů
    d) zpracování experimentálních etud
    c) zpracování dokumentu
    d) analýze vlastní audiovizuální umělecké tvorby a tvorby českých a zahraničních tvůrců.

    Tento předmět (Filmová tvorba) byl inovován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Literatura
  • Aumont Jacques: Obraz, FAMU Praha. info
  • Plažewski, Jerzy: Filmová řeč, 1967, Orbis, Praha. info
  • Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie. info
  • Ejzneštejn Sergej: Paměti. info
  • Chaplin Charles: Můj životopis. info
  • Truffaut Francois: Rozhovory s Hitchcockem. info
  • Bergman Ingmar: Laterna magika. info
  • Wajda Andrzej: Moje filmy. info
  • Tarkovskij Andrej: Deník 1970 - 1986. info
  • Solmi Angelo: Federico Fellini. info
  • Buňuel Luis: Až do posledního dechu. info
  • Bernard Jan: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995. info
  • Valušiak Josef: Základy střihové skladby. skripta FAMU. info
  • Karel Reisz: Umění filmové skladby. skripta FAMU. info
  • Aumont, Jacques: Le Cinema Et La Mise En Scene, Editeur:Armand Colin,Paris 2006, ISBN 2200340257. info
  • Aumont, Jacques: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001, ISBN 2804135645. info
  • Szczepanik Peter: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
Výukové metody
Pedagog předmětu audiovizuální etudy bude přistupovat ke studentovi jako k tvůrčí osobnosti a individualitě. Bude sledovat a podporovat posluchačův tvůrčí vývoj od volby látky a počátečních úvah, jeho literárních a technických příprav, až k realizaci. S každým jednotlivcem povede diskuzi o jeho realizovaném dílu.
Postup
Struktura vedených cvičení s pevným zadáním zároveň umožňuje improvizaci a inovace metod ve vlastní tvorbě studenta.
V první fázi by student zpracoval tato cvičení: zvukový příběh, zvuková atmosféra, zvuková imprese, světelný přiběh, světelná imprese, pohyb jako kompoziční element, improvizace.
Volba tématu, žánru a stopáže: praktická zkušenost, předlohy, zdroje, způsoby nastudování.
V druhé fázi by měl student možnost volby: pracovat dokumentárně, experimentálně nebo v narativní fikci
Ve třetí fázi následuje volná tvorba.
Metody hodnocení
ZS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
LS: Klasifikovaný zápočet na základě docházky a předvedení výkonu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.