HF:H70040l Multimediální tvorba I - Informace o předmětu
H70040l Multimediální tvorba I
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/4/10. 10 kr. 10 z 20. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Richard Fajnor (přednášející)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (přednášející)
Mgr.art. Otto Wanke, MA, PhD (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úpěšné absolvování předmětu H70040z - Multimediální tvorba I v zimním semestru
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a objektem.
Příprava studentů pro navrhování a tvorbu subjektivní, figurální/ tělové, kontextové světelné a akustické kompozice. Vytvoření mixmediálního díla vycházejícího z tohoto vztahu. - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu prokazuje základní:
dovednosti:
- volit ideální formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru a využívat k tomu různých základních technologických postupů pro tvorbu figurálního díla multimediálního charakteru,
- používat adekvátní postupy při práci s technologiemi a produkčními programy,
znalosti:
- o principech tvorby umělého zvuku, obrazu a figurální kompozice a je schopen vytvořit studii díla,
- nejznámějších děl světového a česko-slovenského umění studované odbornosti,
kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci prototypu uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor. - Osnova
- Osnova a výuková témata:
- historické aspekty subjektivity, fenomenologie apod.
- problematika lidského těla a jeho zapojení do díla, hierarchie ve skupinových aktivitách, pozice a jejich proměny
- tradiční umělecká témata - portrét
- strukturace díla a adaptace lidské proporcionality, antropomorfní výstavbové principy
- téma portrétování/ subjektivita identity - umělec a jeho model /autoportrét
- příklady zpracování témat tradičními technikami - text/ výtvarné umění/ hudba/ divadlo/ film
- tělo v umění, figurální/figurativní - vnější a vnitřní fyzická zkušenost, dech, hmat, dichotomie akustického a vizuálního, používání těla jako extenze do prostoru, jako objektivizace ducha, nebo jako nástroje pro používání světa.
- medialita, charakteristika/charakterovost, typologie, autenticita, individuum - mediální tvář
- Osnova a výuková témata:
- Literatura
- povinná literatura
- B.Schellmann a kol.: "Média/ základní pojmy, návrhy, výroba", Europa Sobotáles, 2004. info
- Vilém Flusser: "Za filozofii fotografie", Hynek Praha, 1994. info
- Roland Barthes: "Světlá komora", Archa Bratislava, 1994. info
- Gilles Deleuze: "Film 1/ Obraz - pohyb", NFA Praha, 2000. info
- Jacques Aumont: "Obraz", FAMU Praha, 2005. info
- CADENA, Richard. Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, Broadcast, and Entertainment. Taylor & Francis, 2006. ISBN 978-1-136-08533-8. info
- doporučená literatura
- "Orbis Fictus" (katalog k výstavě SCCA), Oswald Praha, 1995. info
- Petr Dorůžka: "Hudba na pomezí", Panton ČHF Praha, 1991. info
- Zdeněk K.Slabý, Petr Slabý: "Svět jiné hudby", Volvox Globator Praha, 2002. info
- Michelle Emmer: "The Visual Mind" The MIT Press, 1994. info
- Vilém Flusser: "Moc obrazu", Výtvarné umění 3-4/96, OSVU Praha, 1996. info
- Nielson Goodman: "Jazyky umění / Nástin teorie symbolů", Academia, 2007. info
- CADENA, Richard. Automated lighting: the art and science of moving and color-changing lights. 3. vyd. New York: Routledge, 2017. ISBN 978-1-138-85090-3. info
- Výukové metody
- osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 2+10 hod.
Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr budou posuzovány alespoň dva návrhy nebo koncepty a jeden z nich dokončen v nějaké podobě prototypu nebo dokončené realizace, díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu - tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena. - Metody hodnocení
- Klauzurní komisionální zkouška - posouzení semestrálních a klauzurních realizací.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H70040l