HF:H60387z Zpěv I - Informace o předmětu
H60387z Zpěv I
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2. 12 kr. 12 z 24. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Natalia Achaladze (přednášející)
Mgr. Miroslav Dvorský, ArtD. (přednášející)
MgA. Marta Chila Reichelová, Ph.D. (přednášející)
Mgr.art. Iveta Jiříková (přednášející)
Mgr. szt. MVDr. Martina Macko (přednášející)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (přednášející)
MgA. David Szendiuch (přednášející)
MgA. Ivana Zbránková, DiS. (přednášející) - Garance
- Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Minimálně 70% účast v hodinách hlavního oboru, nastudování požadovaného repertoáru, aktivní přístup ke studiu, rozvoj dosavadních pěveckých dovedností.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Zpěv (program HF, Zpev)
- Cíle předmětu
- Koncertní vystoupení v rozsahu 1/2 recitálu. Nejméně 1 vystoupení v interpretačním semináři. Nastudování operní role v Komorní opeře dle dramaturgického plánu. Spolupráce s profesionálními orchestry a divadly.
Koncertní vystoupení v rozsahu 1/2 recitálu (pokud nebude splněno v zimním semestru). Nejméně 1 vystoupení v interpretačním semináři. Nastudování a provedení operní role v Komorní opeře dle dramaturgického plánu. Příprava operních árií pro konkurzy a #Burzu mladých zpěváků".
- Osnova
- V návaznosti na předcházející studium rozvoj umělecké osobnosti a technické vyspělosti studenta.
- Technické zkvalitňování pohyblivosti hlasu, dbát stále na inervaci hlasového orgánu a dle typu hlasu volit příslušnou pěveckou literaturu (J.S. Bach,
- G.F. Händel, J. Haydn atd.) a další autory světového a českého baroka.
- Kontrola a fixování základních přírodních zákonitostí stavby hlasového orgánu na základě rozvinuté přirozenosti.
- Ornamentika jako základ pro interpretaci skladeb 17. a 18. století.
- Při interpretaci vycházet a respektovat stavební, výrazové, hudební a jazykové principy daného stylového období v praxi.
v LS
- Dbát o vytvoření dokonalé psychofyzické jednoty a koordinaci výrazového a pěveckého projevu ve studovaných skladbách.
- Zdokonalování procesu hlasové výchovy tvůrčím myšlením na pocitech budovaných mechanických návyků.
- Studium skladeb autorů jednotlivých stylových období. Podle typu studenta zařazení písní a árií představitelů jednotlivých národních škol.
- Nastudované skladby směřovat ke koncertním vystoupením.
- Studium operní role v rámci dramaturgického plánu Komorní opery.
- Studium a příprava specifického repertoáru pro jednotlivé pěvecké soutěže a konkurzy. - Literatura
- Bar, J. : Pravý tón a pravé pěvecké umění 2. Praha 1976. info
- Dannenberg, R. : Katechismus umění pěveckého. Praha 1932. info
- Schweitzer, A. : Johann Sebastian Bach. Leipzig 1947. info
- Beyschlag, A. : Die Ornamentik der Musik. Leipzig 1953. info
- Rosner, R. : Bel canto a moderní hlasová pedagogika. Praha 1963. info
- Bartko, D. : Moderní psychohygiena. Praha 1976. info
- Lapšin, I. : Ruská hudba. Praha 1947. info
- Eisman, G. : Robert Schumann. Lipsko 1956. info
- Courvoisier, W. : Schumanns Frauenliebes und Leben, München 1921. info
- Výukové metody
- Individuální výuka, vystupování na interpretačním semináři, veřejných koncertech, v Komorní opeře a ve Studiu Devítka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60387z