HF:H60262Ml Pohybová výchova I - Informace o předmětu
H60262Ml Pohybová výchova I
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. František Dofek (přednášející)
BcA. Dagmar Entrová (přednášející) - Garance
- Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předpokladem absolvování předmětu jsou základní pohybové schopnosti a předchozí základní pohybová příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Zpěv (program HF, Zpev)
- Cíle předmětu
- praktické seznámení s technikou španělských tanců -flamenga a její následné zdokonalování ve druhém semestru
nácvik vybraných španělských tanců a jejich choreografií
poznat některé choreografické principy a naučit se funkčně využívat základní choreografické tvary
- Osnova
- Pohybová průprava a zvládnutí dané taneční problematiky.
technika španělských tanců -
zapateo - dupy celým chodidlem (dup, dvojdup, trojdup, čtyřdup, pětidup)
dupy špičko-patové (dvojdup, trojdup, čtyřdup)
vedení paží ve španělských tancích (port de bras en dehors, en dedans)
choreografie španělských tanců - bolero de Torrent rumba
sevillanas farruca
alegrias bulerias
choreografie - funkční využití principu symetrie a asymetrie
funkční využití kontrastu mezi pohybem a klidem
funkční využití kontrastu mezi pohybem a protipohybem
funkční využití splývání jednoho pohybu s druhým
funkční využití násobení pohybu
základní choreografické tvary v horizontální rovině (kruh, řada, čtverec, trojúhelník) a jejich funkční využití
technika flamenca - zapateado ( farruca)
vedení paží (soleares)
rozbor viodeprojekce A. Gades - Carmen, Čarodějná láska
- Pohybová průprava a zvládnutí dané taneční problematiky.
- Literatura
- Výukové metody
- Kolektivní výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet.
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H60262Ml