H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (přednášející)
MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D.
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60259z Pedagogika (zimní semestr).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci,
• orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných),
• pracovat s tématem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání,
• charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu),
• ovládat intervenční prostředky k zajištění kázně. - Osnova
- Současné trendy hudebního vzdělávání v ČR.
- Speciální pedagogika.
- Sociálně patologické jevy ve školním prostředí.
- Školská zařízení a poradenské služby.
- Učitel.
- Vytváření koncepce hodiny a příprava na hodinu.
- Autorita, kázeň. Klima.
- Chvála a kritika ve výuce. Hodnocení.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literatura
- Podrobný rozpis literatury v Interaktivní osnově u jednotlivých témat.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno na základě úspěšného vypracování písemného testu a úkolu. Státní závěrečná zkouška.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D.
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:40–14:15 205
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60259z Pedagogika (zimní semestr).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci,
• orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných),
• pracovat s tématem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání,
• charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu),
• ovládat intervenční prostředky k zajištění kázně. - Osnova
- Současné trendy hudebního vzdělávání v ČR.
- Speciální pedagogika.
- Sociálně patologické jevy ve školním prostředí.
- Školská zařízení a poradenské služby.
- Učitel.
- Vytváření koncepce hodiny a příprava na hodinu.
- Autorita, kázeň. Klima.
- Chvála a kritika ve výuce. Hodnocení.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literatura
- Podrobný rozpis literatury v Interaktivní osnově u jednotlivých témat.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno na základě úspěšného vypracování písemného testu a úkolu. Státní závěrečná zkouška.
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:40–14:15 205
- Předpoklady
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 50 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Osnova
- Alternativní pedagogika
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literatura
- doporučená literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Výukové metody
- přednáška, cvičení a diskuze
- Metody hodnocení
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:40–14:15 205
- Předpoklady
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 60 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Osnova
- Alternativní pedagogika
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literatura
- doporučená literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Výukové metody
- přednáška, cvičení a diskuze
- Metody hodnocení
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2021
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:40–14:15 205
- Předpoklady
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Osnova
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD, nadaní žáci).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Základy pedagogického výzkumu (teoretické a empirické výzkumné metody: popis, přednosti a zápory, základní etapy výzkumu a jeho realizace).
- Literatura
- doporučená literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Výukové metody
- přednáška, cvičení a diskuze
- Metody hodnocení
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:40–14:15 205
- Předpoklady
- splnění podmínek pro ukončení ZS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- charakterizovat pedagogiku jako vědní disciplínu a specifika hudební pedagogiky
- porozumět základním pedagogickým kategoriím a používat je v praxi
- orientovat se v současném vzdělávacím systému ČR
- zvolit adekvátní vyučovací metody s ohledem na pedagogický záměr
- komplexně charakterizovat práci pedagoga (práva a povinnosti, kompetence učitele, pedagogická dokumentace, příprava na hodinu)
- orientovat se v současných multimediálních prostředcích a moderních technologiích v HV - Osnova
- Školská zařízení a poradenské služby (poradenství ve škole, PPP, SVP, SPC, působnost a činnost zařízení).
- Sociálně patologické jevy.
- Speciální pedagogika (definice, disciplíny a stručný popis jejich problematiky, inkluze ve vzdělávání, zásady práce se žáky s SPU a ADHD, nadaní žáci).
- Současné trendy hudebního vzdělávání (vzdělávací systém v oblasti hudby, hudba ve vzdělávacích plánech, hodinová dotace na ZŠ a gymnáziích, školy s hudebním zaměřením).
- Učitel (práva a povinnosti, kompetence učitele, učitel na ZUŠ).
- Pedagogická dokumentace. Pracovně-právní minimum pedagoga.
- Příprava na hodinu.
- Styly výchovy a vyučování. Autorita učitele a kázeň. Klima třídy a školy.
- Hodnocení a klasifikace. Chvála a kritika ve výuce.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Základy pedagogického výzkumu (teoretické a empirické výzkumné metody: popis, přednosti a zápory, základní etapy výzkumu a jeho realizace).
- Literatura
- doporučená literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Výukové metody
- přednáška, cvičení a diskuze
- Metody hodnocení
- Zápočet. Následně Státní závěrečná zkouška.
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2019
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:20–15:55 205
- Předpoklady
- EVER( H60259z Pedagogika )
splnění podmínek pro ukončení ZS - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci
- orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných)
- pracovat s témtem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání
- charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu)
- ovládát intervenční prostředky k zajištění kázně - Osnova
- Základy pedagogické komunikace a její použití v praxi. Pojetí osobnosti učitele, autorita učitele, expertnost v učitelství. Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Kvalita a efektivita výuky. Klima třídy, klima školy. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Vliv rodinného prostředí na výchovu dítěte. Výchovné činnosti učitele. Sebereflexe učitelova výchovného působení. Metody mravní výchovy žáků. Multikulturní výchova, etická výchova, globální výchova. Estetická a umělecká výchova. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy, rizikové chování.
- Literatura
- doporučená literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Výukové metody
- přednáška a cvičení. Hromadná výuka
(přednáška, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů) - Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení uděleno na základě splněného písemného testu. Následně Státní závěrečná zkouška.
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2018
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 16:00–17:35 205
- Předpoklady
- EVER( H60259z Pedagogika )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Osnova
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literatura
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 16:00–17:35 205
- Předpoklady
- EVER( H60259z Pedagogika )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Osnova
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literatura
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 16:00–17:35 205
- Předpoklady
- EVER( H60259z Pedagogika )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Osnova
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literatura
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2015
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60259z Pedagogika )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Osnova
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literatura
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
H60259l Pedagogika
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60259z Pedagogika
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Osnova
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literatura
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Statistika zápisu (nejnovější)