H60199z Kompozice III

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60197l Kompozice II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšíření znalostí a dovedností posluchače o zohlednění realizace různých obsahových záměrů a využívání méně obvyklých témbrálních řešení.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientovat se ve využití nekonvenčních témbrálních zvukových zdrojů,
• aplikovat při tvorbě na pokročilejší úrovni mimohudební obsahová vyjádření,
• komponovat rozsáhlejší skladby pro méně obvyklá nástrojová obsazení a sólový klávesový nástroj.
Osnova
  • Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Obsahové záměry v hudební tvorbě a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby.
  • Vytvoření minimálně dvou kompozic – skladby sonátového typu pro 4 a více hlasů s ohledem na získávání dalších témbrových zkušeností zejména z netradičních seskupení, a jednověté nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku.
Literatura
  • IVES, Charles. The unanswered question: for trumpet, flute quartet, and strings : score. Critical ed. New York: Peer International Corporation, c1985.
  • WEBERN, Anton. Symphonie für Klarinette, Baßklarinette, 2 Hörner, Harfe, 2 Geige, Bratsche und Violoncell, op.21: partitura. Wien: Universal Edition, 1956.
  • FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • BÁRTOVÁ, Jindřiška. Miloslav Ištvan. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-33-0.
  • MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
  • PIŇOS, Alois, HERZOG, Eduard, JAN, Jiří. Vyvážené intervalové řady. In Nové cesty hudby. Praha: Supraphon, 1969. 02-239-69.
  • LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961
  • IŠTVAN, Miloslav. 2000. Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu. 2. vyd. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-47-0.
  • MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
  • RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
  • IŠTVAN, Miloslav. Jednohlas v soudobé hudbě. Brno. JAMU, 1989.
  • ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Otázky tvůrčího myšlení u skladatelů Aloise Piňose a Romana Bergera. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-46-2.
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet.
Navazující předměty
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023.

H60199z Kompozice III

Hudební fakulta
zima 2023
Rozsah
0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60197l Kompozice II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšíření znalostí a dovedností posluchače o zohlednění realizace různých obsahových záměrů a využívání méně obvyklých témbrálních řešení.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientovat se ve využití nekonvenčních témbrálních zvukových zdrojů,
• aplikovat při tvorbě na pokročilejší úrovni mimohudební obsahová vyjádření,
• komponovat rozsáhlejší skladby pro méně obvyklá nástrojová obsazení a sólový klávesový nástroj.
Osnova
  • Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Obsahové záměry v hudební tvorbě a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby.
  • Vytvoření minimálně dvou kompozic – skladby sonátového typu pro 4 a více hlasů s ohledem na získávání dalších témbrových zkušeností zejména z netradičních seskupení, a jednověté nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku.
Literatura
  • IVES, Charles. The unanswered question: for trumpet, flute quartet, and strings : score. Critical ed. New York: Peer International Corporation, c1985.
  • WEBERN, Anton. Symphonie für Klarinette, Baßklarinette, 2 Hörner, Harfe, 2 Geige, Bratsche und Violoncell, op.21: partitura. Wien: Universal Edition, 1956.
  • FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • BÁRTOVÁ, Jindřiška. Miloslav Ištvan. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-33-0.
  • MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
  • PIŇOS, Alois, HERZOG, Eduard, JAN, Jiří. Vyvážené intervalové řady. In Nové cesty hudby. Praha: Supraphon, 1969. 02-239-69.
  • LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961
  • IŠTVAN, Miloslav. 2000. Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu. 2. vyd. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-47-0.
  • MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
  • RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
  • IŠTVAN, Miloslav. Jednohlas v soudobé hudbě. Brno. JAMU, 1989.
  • ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Otázky tvůrčího myšlení u skladatelů Aloise Piňose a Romana Bergera. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-46-2.
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet.
Navazující předměty
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2021
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
úspěšné zakončení předchozího ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Výstupy z učení
Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2020
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
úspěšné zakončení předchozího ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Výstupy z učení
Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2019
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 15:10–16:45 116/3, Pá 15:10–16:45 116/3
Předpoklady
úspěšné zakončení předchozího ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Výstupy z učení
Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2018
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Martin Smolka (přednášející)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
úspěšné zakončení předchozího ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Výstupy z učení
Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2017
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2016
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2015
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2014
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

H60199z Kompozice III abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2013
Rozsah
0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H60197z Kompozice II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.

Osnova
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení.

    - Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
    - Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
    - Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
    - Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
    - Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
    - Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
Literatura
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
  • Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
  • Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
  • Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
  • New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue Praha. info
Výukové metody
individuální výuka
Metody hodnocení
zápočet+zápočet, SZZ
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.