H60199z Kompozice III
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60197l Kompozice II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí a dovedností posluchače o zohlednění realizace různých obsahových záměrů a využívání méně obvyklých témbrálních řešení.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientovat se ve využití nekonvenčních témbrálních zvukových zdrojů,
• aplikovat při tvorbě na pokročilejší úrovni mimohudební obsahová vyjádření,
• komponovat rozsáhlejší skladby pro méně obvyklá nástrojová obsazení a sólový klávesový nástroj. - Osnova
- Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Obsahové záměry v hudební tvorbě a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby.
- Vytvoření minimálně dvou kompozic – skladby sonátového typu pro 4 a více hlasů s ohledem na získávání dalších témbrových zkušeností zejména z netradičních seskupení, a jednověté nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku.
- Literatura
- IVES, Charles. The unanswered question: for trumpet, flute quartet, and strings : score. Critical ed. New York: Peer International Corporation, c1985.
- WEBERN, Anton. Symphonie für Klarinette, Baßklarinette, 2 Hörner, Harfe, 2 Geige, Bratsche und Violoncell, op.21: partitura. Wien: Universal Edition, 1956.
- FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
- DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
- BÁRTOVÁ, Jindřiška. Miloslav Ištvan. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-33-0.
- MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
- PIŇOS, Alois, HERZOG, Eduard, JAN, Jiří. Vyvážené intervalové řady. In Nové cesty hudby. Praha: Supraphon, 1969. 02-239-69.
- LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961
- IŠTVAN, Miloslav. 2000. Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu. 2. vyd. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-47-0.
- MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
- RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
- IŠTVAN, Miloslav. Jednohlas v soudobé hudbě. Brno. JAMU, 1989.
- ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Otázky tvůrčího myšlení u skladatelů Aloise Piňose a Romana Bergera. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-46-2.
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H60199z Kompozice III
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60197l Kompozice II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí a dovedností posluchače o zohlednění realizace různých obsahových záměrů a využívání méně obvyklých témbrálních řešení.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientovat se ve využití nekonvenčních témbrálních zvukových zdrojů,
• aplikovat při tvorbě na pokročilejší úrovni mimohudební obsahová vyjádření,
• komponovat rozsáhlejší skladby pro méně obvyklá nástrojová obsazení a sólový klávesový nástroj. - Osnova
- Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Obsahové záměry v hudební tvorbě a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby.
- Vytvoření minimálně dvou kompozic – skladby sonátového typu pro 4 a více hlasů s ohledem na získávání dalších témbrových zkušeností zejména z netradičních seskupení, a jednověté nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku.
- Literatura
- IVES, Charles. The unanswered question: for trumpet, flute quartet, and strings : score. Critical ed. New York: Peer International Corporation, c1985.
- WEBERN, Anton. Symphonie für Klarinette, Baßklarinette, 2 Hörner, Harfe, 2 Geige, Bratsche und Violoncell, op.21: partitura. Wien: Universal Edition, 1956.
- FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
- DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
- BÁRTOVÁ, Jindřiška. Miloslav Ištvan. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-33-0.
- MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
- PIŇOS, Alois, HERZOG, Eduard, JAN, Jiří. Vyvážené intervalové řady. In Nové cesty hudby. Praha: Supraphon, 1969. 02-239-69.
- LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961
- IŠTVAN, Miloslav. 2000. Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu. 2. vyd. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-47-0.
- MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
- RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
- IŠTVAN, Miloslav. Jednohlas v soudobé hudbě. Brno. JAMU, 1989.
- ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Otázky tvůrčího myšlení u skladatelů Aloise Piňose a Romana Bergera. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-46-2.
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2021
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšné zakončení předchozího ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Výstupy z učení
- Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšné zakončení předchozího ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Výstupy z učení
- Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 15:10–16:45 116/3, Pá 15:10–16:45 116/3
- Předpoklady
- úspěšné zakončení předchozího ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Výstupy z učení
- Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2018
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Martin Smolka (přednášející)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
úspěšné zakončení předchozího ročníku. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Výstupy z učení
- Vytvoření několika skladeb pro různá instrumentální a vokální obsazení a započetí bakalářské kompozice
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2016
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2015
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60197z Kompozice II && EVER( H60199l Kompozice III abs. projekt )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
H60199z Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60197z Kompozice II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
- Statistika zápisu (nejnovější)