H60199Bz Composition III

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:20–15:05 116/3, Mon 18:30–19:15 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60197Bl Kompozice scénické a filmové hudby II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí i praktických dispozic pro tvorbu scénické a filmové hudby o využití hudby nonartificiální.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• využít v rámci filmové a scénické hudby prokomponovanější hudební struktury z oblasti historické i současné artificiální hudby,
• zkomponovat alespoň v podobě kratších studií jazzovou instrumentální i vokální hudbu,
• vytvořit hudbu pro scénické nebo filmové dílo v rozsahu přibližně 20 minut s využitím jazzových prvků.
Syllabus (in Czech)
  • Hlubší procvičení současných a historických hudebních žánrů v rámci filmové a scénické hudby. Hudba nonartificiální se zaměřením na hudbu jazzovou.
  • Vytvoření vlastního kompozičního řešení hudby pro scénické či filmové dílo (cca 20 minut) s využitím i nonartificiální hudby (primárně jazzové). Vytvoření písně v jazzovém žánru. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literature
  • LANDY, Leigh: Understanding the Art of Sound Organization. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2007. ISBN 978-0262529259.
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • URBAN, Ondřej. Instrumentář elektroakustického zvuku. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 978-80-7331-115-5.
  • TOOP, David. Ocean of Sound: Ambient sound and radical listening in the age of communication. London: Profile Books Ltd., 2001. ISBN 978-1852427436.
  • FLAŠAR, Martin. Hudba v kontextu multimédií. In Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 25–41. ISBN 978-80-210-5639-8.
  • FELLINI, Federico. Amarcord [DVD]. Warner Bros., 2004.
  • LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961.
  • BOLTZ, Marilyn, SCHULKIND, Mathew, KANTRA, Suzanne. Effects of background music on the remembering of filmed events. [online]. In: Memory & Cognition, 19 (6), 1991 [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://academic.csuohio.edu/kneuendorf/frames/music/Bolt
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60199Bz