HF:H60198z Kompozice V - Informace o předmětu
H60198z Kompozice V
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60196l Kompozice IV.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je synchronizovat znalosti a dovednosti, nabyté během studia, při absolventského projektu (který je primárně připravován v rámci předmětu H60198Cz – Kompozice V-abs. projekt) a vzhledem k požadované komplexnosti projektu je dále v předmětu H60198z Kompozice V rozšiřovat formou informací i dílčích praktických studií eventuálně menších skladeb koncertních nebo užitkových, souvisejících s konkrétním tvůrčím záměrem absolventa v rámci projektu nebo akcentující kompoziční techniky nebo hudební technologie, které si student v předchozím studiu dosud nevyzkoušel.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zařadit svůj absolventský projekt do kontextu současného umění,
• aplikovat prvky, použité v tomto projektu, i v jiných souvislostech a jinak zpracované podobě. - Osnova
- Komplexní kompoziční analýza partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Předestření kontextu zvoleného uměleckého řešení absolventského díla, kterým je skladba pro symfonický orchestr nebo vokálně-instrumentálním dílo (komorní opera apod.) eventuálně kompozice pro komorní soubor libovolného obsazení s obdobnou mírou propracovanosti s celkovou délkou min. 15 minut, a pod vedením pedagoga získávání dalších informací o obdobných uměleckých řešeních včetně realizace souvisejících nebo naopak zcela odlehlých krátkých studií eventuálně celých děl.
- Literatura
- STRAVINSKIJ, Igor. Requiem Canticles: for contralto and bass soli, chorus nad Orchestra. London: Boosey & Hawkes, 1967.
- MESSIAEN, Olivier. Chronochromie pour Grand Orchestre. Paris: Leduc, 1986.
- MUSICA NOVA II/III, sborník referátů, JAMU Brno, 2000. info
- VIČAR, Jan a kol. Generace? Praha: AMU, 2017. ISBN 978-80-7331-461-3.
- Evolution of music by public choice. In: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America [online]. [cit. 22. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.pnas.org/content/109/30/12081.full
- ERLICH, Paul. The Forms of Tonality [online]. 2001. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://lumma.org/tuning/erlich/erlich-tFoT.pdf
- OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer's Sound Practice. Bloomington: iUniverse, 2005. ISBN 978-0595343652.
- LYNN, Ben. Sound and Music - Tuning [online]. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://www-cs-students.stanford.edu/~blynn/sound/tuning.html
- TICHÝ, Vladimír. Hudební kinetika. Praha: AMU, 2002. ISBN 80-7331-897-0.
- TOOP, David. Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener. New York: Continuum Publishing Corporation, 2011. ISBN 978-1441155870.
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60198z