HF:H60198Cz Kompozice - abs. projekt - Informace o předmětu
H60198Cz Kompozice - abs. projekt
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/24. 13 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování 4. ročníku studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na předměty H60196l Kompozice IV, H60196Al Kompozice IV a H60196Bl Kompozice IV a rozvíjí znalosti a dovednosti paralelně vyučovaných předmětů H60198z Kompozice V, H60198Az Kompozice V a H60198Bz Kompozice V v rámci přípravy absolventského projektu. Vzhledem k požadované potřebě komplexnosti a propracovanosti absolventského studijního výstupu je potřeba intenzívně dílo připravovat po umělecké, organizační a často komplikované technické stránce. Cílem předmětu je tedy vyzkoušet tvorbu projektu tohoto typu včetně jeho audio vizuální a písemné dokumentace. V zimním semestru je posluchač povinen prezentovat stav rozpracovanosti absolventského projektu, eventuálně jej v souvislosti s včasným datem veřejné prezentace dokončit (tzn. např. odevzdat orchestrální partituru atd.).
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• promyslet umělecký projekt po stránce obsahové i formální,
• zvolit nejvhodnější umělecké prostředky pro jeho prezentaci,
• připravit logickou a pro zvolenou podobu díla optimální hierarchii vztahů jednotlivých složek,
• vytvořit odpovídající konkrétní materiál jednotlivých složek projektu a jeho technické provedení. - Osnova
- Rozvaha obsahové a formální stránky absolventského projektu z hlediska současného uměleckého, filozofického, a vědeckého kontextu.
- Volba použitých prostředků, tvorba hierarchizovaných vztahů mezi nimi.
- Příprava konkrétního řešení po stránce umělecké a technické.
- Vlastní tvorba jednotlivých složek díla.
- Prezentace rozpracovanosti absolventského projektu pro získání klasifikovaného zápočtu.
- Literatura
- COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music - The Art of Hardware Hacking. New York Routledge, 2009.
- WALTHER, Ingo, F. Art of the 20th Century, Painting, Sculpture, New media, Photography. Taschen 2000.
- LUCIE-SMITH, Edward. Art today: Součané světové umění. Praha: Slovart, 1996. SBN 80-85871-97-1.
- GOLDBER, Rose Lee. Performance Art From Futurism to the Present. London-New York: Thames & Hudson, 1979.
- MORLEY, Simon. WILLIAM, Gilda. The 20th Century Art Book. New York: Phaidon Inc., 2001. ISBN 0-7148-3850-0.
- GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
- HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
- WIERZBICKI, James. Film Music: A history. New York: Routledge, 2009.
- RUSH, Michael. New media in late 20the-century art. Reprinted. London: Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20329-6.
- LOVEJOY, Margot. Digital Currents: Art in The Electronic Age. London: Routledge, 2004.
- NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60198Cz