H60198Cz Kompozice - abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
0/2/24. 13 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování 4. ročníku studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na předměty H60196l Kompozice IV, H60196Al Kompozice IV a H60196Bl Kompozice IV a rozvíjí znalosti a dovednosti paralelně vyučovaných předmětů H60198z Kompozice V, H60198Az Kompozice V a H60198Bz Kompozice V v rámci přípravy absolventského projektu. Vzhledem k požadované potřebě komplexnosti a propracovanosti absolventského studijního výstupu je potřeba intenzívně dílo připravovat po umělecké, organizační a často komplikované technické stránce. Cílem předmětu je tedy vyzkoušet tvorbu projektu tohoto typu včetně jeho audio vizuální a písemné dokumentace. V zimním semestru je posluchač povinen prezentovat stav rozpracovanosti absolventského projektu, eventuálně jej v souvislosti s včasným datem veřejné prezentace dokončit (tzn. např. odevzdat orchestrální partituru atd.).
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• promyslet umělecký projekt po stránce obsahové i formální,
• zvolit nejvhodnější umělecké prostředky pro jeho prezentaci,
• připravit logickou a pro zvolenou podobu díla optimální hierarchii vztahů jednotlivých složek,
• vytvořit odpovídající konkrétní materiál jednotlivých složek projektu a jeho technické provedení.
Osnova
  • Rozvaha obsahové a formální stránky absolventského projektu z hlediska současného uměleckého, filozofického, a vědeckého kontextu.
  • Volba použitých prostředků, tvorba hierarchizovaných vztahů mezi nimi.
  • Příprava konkrétního řešení po stránce umělecké a technické.
  • Vlastní tvorba jednotlivých složek díla.
  • Prezentace rozpracovanosti absolventského projektu pro získání klasifikovaného zápočtu.
Literatura
  • COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music - The Art of Hardware Hacking. New York Routledge, 2009.
  • WALTHER, Ingo, F. Art of the 20th Century, Painting, Sculpture, New media, Photography. Taschen 2000.
  • LUCIE-SMITH, Edward. Art today: Součané světové umění. Praha: Slovart, 1996. SBN 80-85871-97-1.
  • GOLDBER, Rose Lee. Performance Art From Futurism to the Present. London-New York: Thames & Hudson, 1979.
  • MORLEY, Simon. WILLIAM, Gilda. The 20th Century Art Book. New York: Phaidon Inc., 2001. ISBN 0-7148-3850-0.
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
  • WIERZBICKI, James. Film Music: A history. New York: Routledge, 2009.
  • RUSH, Michael. New media in late 20the-century art. Reprinted. London: Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20329-6.
  • LOVEJOY, Margot. Digital Currents: Art in The Electronic Age. London: Routledge, 2004.
  • NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Zápočet.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60198Cz