H60198Al Kompozice V

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/2/18. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60198Az Kompozice elektroakustické hudby V.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohlubovat ukotvení znalostí a dovedností absolventa, souvisejících s uměleckým a technologickým řešení závěrečného projektu nebo doplňující znalosti a dovednosti posluchače pro jeho všestranný umělecký rozvoj.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• detailní orientace v souvislosti vlastního absolventského díla se současným uměleckým provozem,
• přesné sémiotické analýzy projektu a vytváření obdobných i výrazně modifikovaných variant použitých kompozičních i technologických řešení.
Osnova
  • Získávání dalších informací z umělecké i technologické oblasti pod vedením pedagoga, které s absolventským dílem souvisí, včetně vytváření delších studií nebo samostatných děl.
Literatura
  • KAHN, Douglas. Earth Sound Earth Signal: Energies and Earth Magnitude in the Arts. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press. 2013. ISBN: 978-0-520-25780-1.
  • OTČENÁŠEK, Zdeněk: O subjektivním hodnocení zvuku. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-113-1.
  • KELLY, Celab. Cracked Media: The Sound of Malfunction. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2009. ISBN-13: 978-0262013147.
  • OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer's Sound Practice. Bloomington: iUniverse, 2005. ISBN 978-0595343652.
  • RODGERS, Tara. Pink Noises: Woman on Electronic Music and Sound. Durham, London: Duke University Press, 2010. ISBN 978-0-8223-4661-6.
  • PEŠEK, Kryštof: Processing Beta. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-224-4.
  • LA BELLE, Brandon. Acoustic Territories: Sound Culture and Everyday Life. New York: Continuum Publishing Corporation, 2010. ISBN 978-1441161369.
  • TOOP, David. Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener. New York: Continuum Publishing Corporation, 2011. ISBN 978-1441155870.
  • FRANCIS, John, R.: Algorithmic Computer Music [online]. [cit. 12. 6. 2017]. Dostupné z: http://sourceforge.net/projects/musicalgorithm1/
  • BAOFU, Peter. The Future of Post-Human Performing Arts: A Preface to a New Theory of the Body and its Presence. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012, s. 279. ISBN (10): 1-4438-3520-X.
  • WILSON, Scott et. all. The SuperCollider Book. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2011. ISBN 978-0262232692.
  • LANDY, Leigh: What's the Matter with Today's Experimental Music? Chur: Hardwood Academic Publishers GmbH, 1991. ISBN 3-7186-5168-8.
  • HARAWAY, Donna. Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. London, New York: Routledge, 1991. ISBN 978-0-415-90387-5.
  • VERNALIS, Carol, HERZOG, Amy, RICHARDSON, John. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford, New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0199757640.
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Zápočet.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H60198Al