H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
1/1/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Tomáš Řezníček (cvičící)
Garance
Mgr. Tomáš Řezníček
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60122z Hudební režie I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšiřování a prohloubení znalostí, získaných v zimním semestru, tzn. co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie. V letním semestru se student naučí pořizovat záznamy hudebních děl (příprava na natáčení „v terénu“, příprava a natáčení ve studiu) a seznámí se s celým nahrávacím řetězcem a procesem masteringu (práce ve střižně na střihovém software ProTools).
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit záznam hudebního díla v rozhlasovém studiu i v jiných prostorách,
• vytvořit záznam koncertu s přenosovým vozem a přenosovým zařízením,
• vyjmenovat a charakterizovat prvky analogového a digitálního nahrávacího řetězce a jejich specifika z pohledu hudebního režiséra,
popsat nosiče zvukového záznamu a způsob evidence záběrů, jejich sestřih a navazování,
• vytvořit finální zvukovou nahrávku – master tape – a její dokumentaci.
Osnova
  • Zachycení a definování odlišností v nahrávce proti notovému záznamu (zjevné chyby v notách, intonaci, rytmu, souhře, dynamice).
  • Posouzení a případné opravy nedostatků v interpretaci, zejména po stránce stavby skladby, dynamiky, rozvržení tempa atd.
  • Režijní práce při studiové nahrávce, vytipování a nalezení vhodného místa pro případný střih z hlediska možností interpreta a při sledování všech výše uvedených parametrů s ohledem na proveditelnost a úspěšnost střihu.
  • Práce se střihovým softwarem, praktická „kompletace“ natočeného materiálu z nahrávacího studia.
  • Účast na nahrávacím procesu, příprava natáčení, volba rozmístění mikrofonů, nastavení zvukového mixu - zhodnocení reálných zvukových podmínek a tvorba „ideálního“ zvuku.
  • Rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku.
  • Orientace v různých formách zápisu hudebního díla, různých hudebních stylů a žánrů.
  • Záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením.
  • Nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam.
  • Nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování. Sestavení finálního produktu - master tape.
  • Sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list.
Literatura
  • ŠÍP, Ladislav. Nahrávání a reprodukovaná hudba. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1961.
  • SYROVÝ, Václav. Hudební zvuk. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha, 1. vydání, 2009, ISBN 978-80-7331-161-2.
  • VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. Praha: Muzikus, 2000. 80-86253-05-8.
  • RYCHLÍK, Jan a kol. Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1968.
Výukové metody
Cvičení. Hromadná výuka. Součástí výuky je praxe v nahrávacím studiu.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a předvedení dovedností, týkajících se práce hudebního režiséra.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
1/1/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Tomáš Řezníček (cvičící)
Garance
Mgr. Tomáš Řezníček
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60122z Hudební režie I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšiřování a prohloubení znalostí, získaných v zimním semestru, tzn. co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie. V letním semestru se student naučí pořizovat záznamy hudebních děl (příprava na natáčení „v terénu“, příprava a natáčení ve studiu) a seznámí se s celým nahrávacím řetězcem a procesem masteringu (práce ve střižně na střihovém software ProTools).
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit záznam hudebního díla v rozhlasovém studiu i v jiných prostorách,
• vytvořit záznam koncertu s přenosovým vozem a přenosovým zařízením,
• vyjmenovat a charakterizovat prvky analogového a digitálního nahrávacího řetězce a jejich specifika z pohledu hudebního režiséra,
popsat nosiče zvukového záznamu a způsob evidence záběrů, jejich sestřih a navazování,
• vytvořit finální zvukovou nahrávku – master tape – a její dokumentaci.
Osnova
  • Zachycení a definování odlišností v nahrávce proti notovému záznamu (zjevné chyby v notách, intonaci, rytmu, souhře, dynamice).
  • Posouzení a případné opravy nedostatků v interpretaci, zejména po stránce stavby skladby, dynamiky, rozvržení tempa atd.
  • Režijní práce při studiové nahrávce, vytipování a nalezení vhodného místa pro případný střih z hlediska možností interpreta a při sledování všech výše uvedených parametrů s ohledem na proveditelnost a úspěšnost střihu.
  • Práce se střihovým softwarem, praktická „kompletace“ natočeného materiálu z nahrávacího studia.
  • Účast na nahrávacím procesu, příprava natáčení, volba rozmístění mikrofonů, nastavení zvukového mixu - zhodnocení reálných zvukových podmínek a tvorba „ideálního“ zvuku.
  • Rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku.
  • Orientace v různých formách zápisu hudebního díla, různých hudebních stylů a žánrů.
  • Záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením.
  • Nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam.
  • Nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování. Sestavení finálního produktu - master tape.
  • Sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list.
Literatura
  • ŠÍP, Ladislav. Nahrávání a reprodukovaná hudba. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1961.
  • SYROVÝ, Václav. Hudební zvuk. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha, 1. vydání, 2009, ISBN 978-80-7331-161-2.
  • VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. Praha: Muzikus, 2000. 80-86253-05-8.
  • RYCHLÍK, Jan a kol. Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1968.
Výukové metody
Cvičení. Hromadná výuka. Součástí výuky je praxe v nahrávacím studiu.
Metody hodnocení
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a předvedení dovedností, týkajících se práce hudebního režiséra.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2023
Rozsah
0/2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování 3. ročníku studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2022
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování 3. ročníku studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2021
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování 3. ročníku studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2020
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2019
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60122z Hudební režie I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2018
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60122z Hudební režie I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2017
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60122z Hudební režie I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60122z Hudební režie I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2015
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( H60122z Hudební režie I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H60122l Hudební režie I

Hudební fakulta
léto 2014
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Řezníček (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
H60122z Hudební režie I
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Osnova
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literatura
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Výukové metody
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Metody hodnocení
Zápočet, zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.