DIFA:DTDZY14 Seminář k praxi I - Informace o předmětu
DTDZY14 Seminář k praxi I
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/5/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- So 14. 9. 9:00–13:00 3
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, Div_vych:B)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty, dle jejich specializace, se základními metodickými a didaktickými přístupy v oboru Divadlo a výchova, Divadlo a výchova pro neslyšící či Taneční a pohybové divadlo a výchova v teoretické i praktické rovině. Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické rovině výukové jednotky (vyučovací hodina, dílna, výukový program apod.). Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z oblasti divadelní teorie a praxe, psychologie, pedagogiky apod.
- Výstupy z učení
- Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace (Divadlo a výchova, Divadlo a výchova pro neslyšící, Taneční a pohybové divadlo a výchova);
- má základní znalosti z didaktiky oboru své specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky v oboru specializace;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů;
Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže navrhnout, strukturovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu);
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy oboru své specializace;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru; - dokáže reflektovat práci sebe i druhých. - Osnova
- 1) Úvod do praxe – možnosti studovaného oboru v praxi
- 2) Základní didaktické pojmy – umělecko-pedagogické cíle, organizační formy výuky, didaktické metody atd.
- 3) Strukturování a plánování výukových jednotek v oboru specializace
- 4) Tvorba vlastních výukových jednotek v rámci studované specializace
- 5) Reflektivní nástroje výukových jednotek
- Literatura
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
- Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
- Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
- Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
- Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 s. ISBN 80-7068-163-2. info
- JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2004, 163 s. Edice Pohyb. ISBN 80-7068-181-0. info
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Zápočet udělen na základě docházky a plnění zadaných úkolů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DTDZY14