DIFA:DDMZ304 Absolventský výkon a jeho doku - Informace o předmětu
DDMZ304 Absolventský výkon a jeho dokumentace – přenos praktické realizace do písemné dokumentace
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/6. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- MgA. Lucie Abou (přednášející)
Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 12:00–13:30 104
- Předpoklady
- Student úspěšně absolvoval druhý ročník bakalářského stupně. V rámci produkčního semináře (2. ročník studia) k předmětu Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Divadelní produkce) nebo Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Jevištní management a technologie) naplánoval své zapojení v příslušných projektech, ze kterých si ve 3. ročníku vybírá jeden pro absolventský výkon, ke kterému zpracuje komplexní dokumentaci.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům metodologickou oporu pro zpracování projektové dokumentace absolventského výkonu. Tzn. vést studenta k uplatnění relevantních poznatků získaných studiem nejen v praktické realizaci (k čemuž slouží projektové předměty uvedené níže v sekci navazující předměty), ale také v projektové dokumentaci. Cílem je umožnit studentovi (často i retrospektivně) vyhodnotit, zda skutečně využil získané nástroje (nejen projektového řízení, ale i ostatních předmětů) při praktické realizaci projektu, jakým způsobem je využil či mohl využít, a toto hodnocení zahrnout do vlastní projektové dokumentace. Cílem je také připravit studenta na úspěšnou obhajobu u státní závěrečné zkoušky.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byly podpořeny z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen dle zpracované metodiky prezentovat vlastní praktickou činnost, činnost uměleckého týmu a navazujících složek ve třech fázích:
a) písemný záměr projektu včetně podrobného plánu zpracovaného na základě analýz,
b) průběžnou zprávu o realizaci,
c) celkovou hodnotící zprávu o průběhu realizace projektu a komplexní dokumentaci.
Student bude připraven na obhajobu absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky. Zároveň prostřednictvím prezentací a komentářů pedagogů předmětu bude schopen:
- volit relevantní metody a postupy vhodné pro zvolený praktický absolventský výkon (umělecký projekt),
- na základě retrospektivní analýzy jednotlivých projektových fází praktického výkonu zpětně pojmenovat vhodnost zvolených nástrojů a i tuto hodnotící část zahrnout do písemné dokumentace.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského výkonu,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského výkonu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogy předmětu a ostatními studenty, reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci inscenačního/organizačního týmu projektu,
- analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – divadelní produkce či jevištního managementu a technologie,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- Obsahem předmětu jsou:
- Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
- Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, průběžnou zprávu a následně finální dokumentaci absolventského výkonu v letním semestru).
- Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.
Studenti a pedagogové pracují s metodologickými oporami vytvořenými pro tento účel, tzn. s dokumenty:
- Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
- Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
- Obsahem předmětu jsou:
- Literatura
- povinná literatura
- Literatura studovaná a doporučená během předchozího studia.
- Vyhláška děkana Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně pro vedení a formální úpravu kvalifikačních prací a realizaci absolventských výkonů.
- Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
- Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
- PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- doporučená literatura
- VERHAAR, Jan a Iris ESHEL. Projektové řízení. Eventy profesionálně. Brno: Nakladatelství JAMU, 2023, 289 s. ISBN 978-80-7460-223-8.
- PIJL, Patrick van der, Justin LOKITZ a Lisa Kay SOLOMON. Design a better business: new tools, skills and mindset for strategy and innovation. [Hoboken, N.J.]: Wiley, [2016]. ISBN 9781119272113.
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Seminář, projektová výuka
VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jejž následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybraném projektovém záměru bakalářského absolventského projektu svého spolužáka,
- na přelomu zimního a letního semestru, resp. nejpozději do 31. 1. 2025 zpracuje a odevzdá průběžnou zprávu, v níž zachytí aktuální stav svého bakalářského projektu a promítne komentáře z první prezentace před pedagogy a studenty. Průběžnou zprávu konzultuje před odevzdáním s vedoucím svého absolventského výkonu.
LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybrané projektové dokumentaci bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.
Pedagogové používají následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, moderováním prezentace přiděleného záměru, přípravou a odevzdáním průběžné zprávy, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.
Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.
Zápis známky je podmíněn odevzdáním průběžné zprávy o stavu projektu nejpozději do 31. 1. 2025.
LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, moderováním prezentace přidělené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.
Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektové dokumentace a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování dokumentace absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného absolventského projektu = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného absolventského projektu = 15 %. - Navazující předměty
- DDMLY08 Projekt – komplexní realizace a vedení týmu – festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER
- DDMLY09 Projekt II – scénický projekt
- DDMLY10 Projekt III – scénická realizace a nazvučení inscenace a zvučení repríz
- DDMZY08 Projekt – komplexní realizace a vedení týmu – festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER
- DDMZY09 Projekt II – scénický projekt
- DDMZY10 Projekt III – scénická realizace a nazvučení inscenace a zvučení repríz
- DJTL303 Projekt I – scénická realizace a stavba (inscenace nebo ENCOUNTER)
- DJTL304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
- DJTZ303 Projekt I – scénická realizace a stavba (inscenace nebo ENCOUNTER)
- DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DDMZ304