DIFA:DATZ102 Grafika na PC - Informace o předmětu
DATZ102 Grafika na PC
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 304
- Předpoklady
- Student dokončil předmět Základy práce na PC a medii.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu připravit studenta na zpracování rastrové grafiky v komerčním softwaru (Adobe Photoshop, ) a to jak v rovině odborné, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav rastrových dokumentů.
Student po absolvování předmětu bude schopen zpracovávat rastrové graf. práce na úrovni "intermediate". - Výstupy z učení
- SStudent po absolvování předmětu bude schopen zpracovávat rastrovou graf. práci na úrovni "intermediate".
popsat a vhodně aplikovat aditivní a subtraktivní míchání barev
určit a popsat základy psychologie barvy
určit a popsat základy vizuální hierarchie
bude schopen digitalizovat a následně upravit digitalizovaný dokument (fotografie, kresba, atd.)
chápe formáty rastrové a vektorové grafiky a jejich užití
chápe různé druhy tisku
aplikuje kvalifikované znalosti při zpracování rastrové grafiky
Připravit grafický produkt tvořen rastrovou grafikou pro běžný tisk.
Absolvent je schopen samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a je schopen řešit praktický nebo teoretický problém tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů.
Dovede vytvořit původní umělecké dílo (plakát, program či prezentace) tvořeno rastrovou grafikou.
Hledá originální řešení v umělecké CG tvorbě.
Vyhledává, vyhodnocuje, rozvíjí a interpretuje nové poznatky a postupy a integruje je do vlastních originálních autorských CG děl. - Osnova
- Barva - profily, míchání
- psychologie barvy v různých kulturách
- vizuální hierarchie – chápaní, užití, příklady
- digitalizace – skenování, vhodné snímání fotoaparátem
- úprava zdigitalizovaného díla
- formáty rastrové a vektorové grafiky
- tisk – principy tisku (průřez různými druhy tisku)
- Nastavení Adobe aplikace
- Užití a nastavení nástrojů
- Užití vrstev
- Užití masek
- uprava fotografie
- Užití filtrů
- Úprava rastrového obrazu
- Export dokumentu
- Literatura
- Manuály, uživatelská fóra a rozcestníky fy Adobe (www.adobe.com). info
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Tisk a dokončovací práce, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2968-5
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Formát, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2966-1
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Designové myšlení, Computer Press, 2011, ISBN: 80-251-3245-6
- Dabner David: Škola grafického designu - Principy a praxe grafiky, Slovart, 2015, ISBN: 978-80-7391-894-1
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Typografie,Computer Press, 2010, ISBN: 978-80-251-2967-8
- Wigan Mark: Vizuální myšlení - Umění ilustrace, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2970-8
- Výukové metody
- závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20% - Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta, samostatná práce, test
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2023/DATZ102