DIFA:DDCZ204 Dramaturgicko-režijní projekt - Course Information
DDCZ204 Dramaturgicko-režijní projekt II
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Václav Cejpek (lecturer)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Břetislav Rychlík
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné požadavky.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, Rez_Dram:B)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, Rez_Dram:B)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je vytvoření dialogických situací vybraných z dramatických textů T. Williamse. Může se jednat o jednoaktovku, část dějství delšího dramatického textu nebo montáž více dialogických pasáží, které studující zvolí, připraví jejich dramaturgicko-režijní koncepci a podle ní nazkouší inscenační útvar v rozsahu max. 20 minut.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - rozvíjet schopnost výpovědi osobního tématu, - připravit dramaturgicko-režijní koncepci inscenace, - upravit dramatický text, - samostatně pracovat s herci
- Syllabus (in Czech)
- Studenti dramaturgie a režie si zvolí krátké situace z díla dramatika Tenneseeho Williamse (Tramvaj do stanice Touha, Kočka na rozpálené plechové střeše, Skleněný zvěřinec, Sestup Orfeův) a do zahájení zkoušení je odevzdají svým pedagogům. Na základě konzultací s pedagogy podle nich připraví inscenační koncepci. Práce na projektu ve spolupráci se studenty herectví probíhá za maximální spolupráce všech zúčastněných aktérů, za odborného dohledu pedagogů režie, dramaturgie i herectví (v dohodnutých fázích zkoušení). Jedním z hlavních cílů je osvojování si schopnosti autorského vyjádření nalezeného tématu; posluchači se učí vést herce k rozvíjení jeho schopnosti vědomé tvorby role jako ucelené kompozice.
- Literature
- Cejpek, Václav, Kovalčuk, Josef (ed.): Přednášky o divadle a umění. JAMU, Brno 2007. info
- Císař, Jan: Základy činoherní režie. Praha 2000. info
- Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
- Josef Kovalčuk: Téma: autorské divadlo. JAMU, Brno 2009. info
- Just, Vladimír (uspořádal). Divadlo jednoho herce. Praha, 1989. info
- Oslzlý, Petr (editor): Setkání 114 povídek z Divadla na provázku (1984). Brno: Centrum experimentálního divadla, 2004. info
- Srba, Bořivoj: Vykročila husa, vzala člověka na procházku. Pojď. JAMU, Brno 2010. info
- Vostrý, Jaroslav: Materiály ke studiu režie a dramaturgie. Praha : Statni pedagogicke nakladatelstvi, 1989. info
- Vostrý, Jaroslav: Úvod do studia režie a dramaturgie. 1., Obraz. Praha 1988. info
- Další prameny a literatura potřebné u jednotlivých monodramat ke zpracování zvoleného konkrétního tématu.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, cvičení, projekt.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě realizovaného projektu a odevzdaných dialogických situací v podobě krátkých scénářů.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DDCZ204