DVDZY01 Divadlo specifických divadelních skupin

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady pro zápis předmětu jsou dányabsolvováním bakalářského stupně studia, v jehož rámci se studenti seznamují s Dějinami světového a českého divadla a na znalosti z oboru speciální pedagogiky a psychologie.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cíle předmětu: - zrekapitulovat problematiku jedinců se specifickými potřebami - seznámit studenty s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámit studenty se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Learning outcomes (in Czech)
Studenti budou: - blíže seznámeni s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámeni se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámeni s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámeni s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Syllabus (in Czech)
  • Osnovu tvoří okruhy, které se zabývají definováním divadla ve specifických divadelních skupinách: 1. Jedinci se specifickými potřebami 2. Výchova a vzdělávání - umělecké aktivity 3. O divadle ve specifických skupinách 4. Obecný přínos divadla ve specifických skupinách 5. Charakteristické znaky divadla ve specifických skupinách
Literature
  • Mikotová, Z.: Přehled historického vývoje vzdělávání neslyšících. info
  • Vítková, M. Integrativní školní (speciální)pedagogika. Brno:. info
  • MIKEŠ, Vladimír, NOVÁK, Vladimír, ed. Divadelní tvorba ve specifických skupinách. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-289-3.
  • MIKOTOVÁ, Zoja, Veronika BROULÍKOVÁ and Adéla KRATOCHVÍLOVÁ. Darem tobě získávám i já. Divadlo, Neslyšící a cesta k radosti. (By Giving to You I Gain as Well. Theatre, the Deaf and the Way to Joy). In Sborník V. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a II. Dramaterapeutické konference. Olomouc: UP Olomouc, 2007, p. 37-40. ISBN 978-80-244-1652-6. info
Teaching methods
přednáška, práce s textem, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
písemné zkoušení studentů, analýza výsledků činnosti studenty - soustavné sledování výkonů studentů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2022, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DVDZY01