DVDZ511 Childern's psychology

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( DVDL511 Childern's psychology )
Psychologie dětského diváka navazuje na dosavadní teoretické znalosti psychologických disciplin bakalářského studia a praktické zkušenosti studenta, které průběžně získává v rámci pedagogické i divadelní praxe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky dětského diváka,se zřetelem k vývojovým zákonitostem. Studenti budou seznámeni s akcenty, souvisejícími s dětskými diváky se sluchovým postižením a s možnostmi uplatnění divadelního působení v rámci akceptace sluchové vady dítěte, např. ostatními dětskými diváky. Dětský divák v interním známém prostředí Dětský divák v prostředí divadelních i nedivadelních prostor Cílem předmětu psychologie dětského diváka je rekapitulace v nových souvislostech zejména vývojovou psychologii, zabývá se zákonitostmi recepce uměleckého díla u dětí, vztahu motivace a tvořivosti dětí. Zabývá se specifiky dětského sluchově postiženého diváka.
Learning outcomes (in Czech)
Student: - je seznámen se specifiky dětského diváka,se zřetelem k vývojovým zákonitostem. -je seznámen s akcenty, souvisejícími s dětskými diváky se sluchovým postižením a s možnostmi uplatnění divadelního působení v rámci akceptace sluchové vady dítěte, např. ostatními dětskými diváky. - analyzuje poznatky ve vztahu vlastní realizace divadelního produktu v interním známém prostředí dětského diváka - reflektuje poznatky a zkušenosti ve vztahu k dětskému divákovi v prostředí divadelních i nedivadelních prostor
Syllabus (in Czech)
  • Specifiky dětského diváka,se zřetelem k vývojovým zákonitostem. akcenty, souvisejícími s dětskými diváky se sluchovým postižením s možnostmi uplatnění divadelního působení v rámci akceptace sluchové vady dítěte, např. ostatními dětskými diváky. Dětský divák v interním známém prostředí Dětský divák v prostředí divadelních i nedivadelních prostor
Literature
  • Lokšová, I., Lokša, J.: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole, Portál, Praha 1999. info
  • Mišurcová, V., Severová,M.: Děti, hry a umění, ISV, Praha 1997. info
  • Langmeier, J., Krejčířová, D.: Vývojová psychologie. Praha: Grada 2006. info
  • RICHTER, Luděk. Divadlo pro děti. 1. vyd. Praha: Dobré divadlo dětem, 2015. ISBN 978-80-905055-0-6. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
Teaching methods (in Czech)
Vyučovací metody: Přednáška a seminář probíhá na základě tématických okruhů, které jsou řešeny se studenty v rámci konkrétních situací v pedagogické praxi a při přípravě vlastních projektů.
Assessment methods (in Czech)
Absolvování přednášky a semináře je hodnoceno zápočtem .
Student vypracuje seminární práci na základě zadané literatury a vlastní zkušenosti specifik sluchové vady.
Seminární práce bude odevzdána elektronicky. Reflektována a konzultována bude v rámci společné diskuze.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2022, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DVDZ511