DIFA:DTDZ410 Pedagogika tance - klasický ta - Course Information
DTDZ410 Pedagogika tance - klasický tanec I
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 7.5/5/77. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. MgA. Hana Litterová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Sun 26. 9. 9:00–13:00 106, 9:00–13:00 3, Sun 28. 11. 9:00–13:00 3, 9:00–13:00 106, Sun 19. 12. 9:00–13:00 106, 9:00–13:00 3
- Prerequisites
- EVER( DTDL410 Pedagogika tance - klasický tanec I )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky absolutorium Bc. studia v oboru TaPDaV nebo oboru příbuzném - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dance and Movement Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:N)
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives
- Cíle: V přímé návaznosti na předešlé odborné vzdělání vybavit posluchače znalostí vrcholných forem pohybového slovníku klasického tance v teoretické i praktické rovině, a tím dokončit a završit v nejvyšší pokročilosti ucelený – mezinárodně uznávaný - PEDAGOGICKÝ systém, ve kterém se prolínají pohybové hierarchie ve vertikální i horizontální linii. Vybavit studenty znalostí pojmů, významů a pohybových principů stěžejních tanečních systémů, a to nejen po stránce teoretické, ale vzhledem k nutnosti jejich pochopení tyto aplikovat na vlastním těle, aby bylo možno je analyzovat i tvůrčím způsobem využívat a zpracovávat, neboť jsou tyto systémy i v současnosti aktivně využívány ve výuce, tvorbě nebo alespoň jako inspirativní zdroje českého a světového tanečního a baletního dění. Zabezpečit schopnost se v těchto systémech bezpečně orientovat a v budoucnu odborně pohybově pracovat se studenty uměleckých škol i s umělci - interprety na různých úrovních profesní vyspělosti v jednotlivých oblastech tanečního a dramatického umění. Současně vytvářet předpoklady pro zvýšení pohybové kultury každého studenta. Získat schopnost výběru vhodného hudebního materiálu odpovídajícího potřebám a principům dané taneční techniky. Poukázat na možnosti a vhodnost spojování prvkového materiálu a tím propojit principy pedagogické s choreografickým základem. Vybavit studenty základy pedagogických i uměleckých tvořivých postupů a metod pro vznik tanečního díla, aby byli schopni na základě získaných poznatků nejen analyzovat jednotlivé složky tanečního tvaru, ale získali schopnost citlivě v rámci dané techniky spolupracovat s dalšími složkami při vzniku díla. Obsah předmětu: Konečné spektrum prvků klasického tance, jejich vnější vizuální forma, vnitřní podstata tvorby pohybového tvaru v závislosti na anatomických aspektech tak, aby měl pohyb jednotu formy a obsahu, připomínky k posloupnosti výuky, dobovým rozkladům pohybů, charakteru hudebního doprovodu, pravidlům správného provedení, vytyčení možných chyb v provedení. Výběr prvků s ohledem na jejich použitelnost v jednotlivých typech tanečních děl . Tvůrčí práce s pohybem ve vztahu k hudbě, adekvátně prostředí, prostoru, účelu tanečního tvaru v závislosti na dramaturgii, scéně, kostýmu, světle. Vhodnost či nevhodnost výběru tanečního pohybu vzhledem k úhlu pohledu a vizuálním výsledkům, cílům a principům dané taneční techniky. Výrazové prostředky, proces stylizace, časové dělení tanečního pohybu, jeho dynamika, rytmus, gestika, výběr pohybového slovníku, možnosti obsahové sdělnosti. Po celou dobu je předmět doplňován vybranými ukázkami z audiovizuálních záznamů tanečních děl , což umožní lepší pochopení interpretačních stylů a pedagogických postupů.
- Learning outcomes (in Czech)
- - aplikovat prakticky výukovou hodinu klasického tance - schopnost písemně vypracovat trénink klasického tance
- Syllabus
- pohybový slovník klasického tance pedagogický systém klasického tance pojmy významy pohybové principy stěžejní taneční systémy aplikace na vlastním těle analýza, využit a zpracování principů kl. tance postupy při tvorbě tanečního díla další složky tanečního díla
- Literature
- recommended literature
- Bazarova, N.: Klassičeskij tanec, Petrohrad 1984 Bazarová, N.: Klasický tanec, SPN, Praha 1985
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti odevzdají v první ročníku seminární práci na téma zadané pedagogem, ve druhém ročníku vykonají ústní zkoušku.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DTDZ410