DIFA:DTDZ400 Taneční a pohybová výchova I - Course Information
DTDZ400 Taneční a pohybová výchova I
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 7.5/5/77. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Sun 24. 10. 9:00–13:00 106, 9:00–13:00 3, Sat 27. 11. 9:00–13:00 106, 9:00–13:00 3
- Prerequisites
- EVER( DTDL400 Taneční a pohybová výchova I )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na magisterský stupeň studia oboru TaPDaV Bc. titul získaný v oboru TaPDaV nebo oboru příbuzném - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dance and Movement Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:N)
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives
- Cílem výuky je seznámit studenty s hlavními vývojovými etapami českého a světového tance a baletu od jeho vzniku až po současnost. Přehled o vývoji tanečního umění v souvislosti s historickým vývojem společnosti. Důležité informace v začlenění tance do komplexního uměleckého dění v rámci daných historických etap vzhledem k velké spojitosti tance s hudbou, scénografií a dramaturgií. Posluchači mají možnost lépe pochopit i proces vzájemného prolínání a ovlivňování různých uměleckých oborů.
- Learning outcomes (in Czech)
- - student prokazuje hluboké znalosti, jak praktické tak i teoretické. - student dokáže definovat své místo a uvědomuje si svou jedinečnosti v rámci sounáležitosti s celkem. - student chápe pojem inteligence těla jedince. - student prokazuje původnost a originalitu přístupu k výuce taneční a pohybové výchovy obecně. - student ovládá schopnost vyjádření prožitku sounáležitosti a sdílení prostřednictvím taneční a pohybové výchova
- Syllabus
- pojem taneční a pohybová výchova historie taneční a pohybové výchovy v ČR rámcové plány MŠMT týkající se Taneční a pohybové výchovy dopady Taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti. dopady Taneční a pohybové výchovy na zdravý vývoj dítěte osobnost pedagoga Taneční a pohybové výchovy reflexe profesního směřování studenta v souvislosti s taneční a pohybovou výchovou
- Literature
- recommended literature
- E. Bláhová Tělesná výchova rytmikou dětí školních a předškolních E. Bláhová Verše a říkadla pro rytmický výcvik dětí Praha 1935 J. Jeřábková Taneční průprava SPN Praha 1979 J. Jeřábková Taneční průprava Praha NIPOS ARTAMA 2004 J. Kroschlová výrazový tane
- Teaching methods
- přednáška diskuzní metody samostatná práce studentů
- Assessment methods
- Studenti odevzdají písemnou práci v elektronické podobě, na základě jejího hodnocení doplněnou ústním pohovorem vztahujícím se k této práci, na jehož základě bude udělen kl. zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DTDZ400