DSDZY12 Light beyond the theater context III

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění. V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film

V zimním semestru druhého ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti výstavnictví a je veden ve spolupráci s profesionálkou v oboru MgA. Renatou Slámkovou, případně zahraničním hostem. Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem třetího bloku je světlo ve výstavnictví, lektorem je Jean-Jacques Ezrati.
  • Blok se věnuje:
  • 1) Metodám práce v dané oblasti
  • - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
  • - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
  • - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
  • - modelový časový harmonogram projektu
  • 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
  • - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
  • - vizualizační a výpočetní programy
  • 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
  • 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
  • 5) Možnostem uplatnění v oboru
  • 6) Doporučené literatuře k samostudiu
Literature
  • MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
  • CUTTLE, Christopher. Light for the Art´s sake. Oxon/NYC: Routledge, 2007.
  • EZRATI, Jean-Jacques. Eclairage d'exposition. Musées et autres espaces. Paris: Eyrolles, 2014.
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář s profesionálem v oboru.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě účasti na semináři v celé jeho délce
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DSDZY12