DFDZY05 Projekt 2

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Michal Bumbálek (seminar tutor)
MgA. Dalibor Buš (seminar tutor)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Šimon Peták (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Hereckví II, semestr 3.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět má za cíl uvést do souvislosti a do herecké praxe herectví znalosti a dovednosti získané v rámci předmětu „Hereckví II“, semestr 3. Student si v rámci tohoto předmětu osvojí postup realizace inscenace či její části: koncepce ve spolupráci s dramaturgem a režisérem (pedagog ateliéru a student režie), stavba dramaturgie (pedagog ateliéru a student dramaturgie), zkoušení, spolupráce s light designerem (pedagog atelieru a student light designu) a scénografem (pedagog atelieru a student scénografie), plánovaní realizace ve spolupráci s produkční skupinou (pedagog ateliéru a student produkce) a jevištní provedení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s diváckou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby
Syllabus (in Czech)
  • Studenti ateliéru ve spolupráci se studenty z ateliérů dramaturgie a režie inscenují části nebo celou hru v žánru Commedia dell’arte pod vedením pedagogů na půdě Divadelní fakulty.
Teaching methods (in Czech)
Projekt, coaching a mentoring
Assessment methods (in Czech)
Bude hodnocena kvalita společné spolupráce a její reflexe, a dále proces zkoušení a získávání zkušeností z každé jednotlivé reprízy (minimálně 4 reprízy). Provedené výstupy budou zaznamenány na video a zpětně analyzovány s pedagogy, hodnocení kvality výstupu tedy bude prováděno v souvislosti s již získanými dovednostmi a vědomostmi v rámci předmětu "Herecká tvorba", semestr 3. Kritéria a postup hodnocení:
Kritéria a jejich hodnocení lze nadefinovat v závislosti na projektu.
Kvalita těchto kritérií spočívá v jejich schopnosti vyvolat přesné a přínosné připomínky pro učení studentky / studenta.
Hodnocení provedou všichni pedagogy atelieru společně. Hodnocení je stručně sepsáno podle níže definovaných bodů a je ústně prezentováno na individuální zpětné vazbě (konané pravidelně na konci každého semestru).

Výkon je hodnocené podle následujících kritérií:

A. Uvědomění si a analýza pracovního postupu
- Autor, účinkující a umělečtí spolupracovníci jsou požádáni o písemnou zprávu a analýzu procesu tvorby představení (přibližně 5 stran A4). Hodnotit se bude přesnost a správnost formulací. Tuto analýzu musí student odevzdat 15 dní před setkáním učitelů. /10

B. Herecký výkon
- Posuzujeme sugestivitu (způsob, jakým je drama sdělováno divákům). /5
- vědomé nebo integrované používání hereckých prostředků předaných během studia na JAMU. /5
- způsob, jakým byla na jevišti rozvinuta postava nebo entita/identita. /5
- způsob, jakým herec nebo herečka rozvíjeli svou entitu/identitu/postavu v průběhu hry. /5
- způsob, jakým jsou motivovány a vyjednávány vztahy s partnery na jevišti. /5

C. Dramaturgické aspekty inscenace:
- Jaká byla struktura dramaturgického postupu? Struktura první úrovně (jeden oblouk) nebo druhé úrovně (dva oblouky oddělené dramaturgickým postupem) nebo tříúrovňová struktura, tj. taková, která se rozvíjí do reflexe a je ukončena v rámci samostatné závěru. /10
- Vztah scénického díla k tématu: jak souviselo téma se scénickými prostředky. /5
- Vyvíjelo se téma během procesu tvorby a byl tento vývoj vědomě začleněn do díla? /5
- Vedlo téma ke znovuobjevení nebo alespoň přehodnocení scénických prostředků? /5

E. Režijní stránka inscenace:
- Jak spolu souvisely light design, zvuk (sound design), hudba, scéna a kostýmy? Existují nějaké nadbytečnosti nebo komplementarity? (Komplementarity ve vztahu k tématu a/nebo ve vztahu k dramaturgii scény a/nebo ve vztahu k režii?) /20

F. Vztah k publiku a Public Relation aspekt práce:
- Byla reklamní kampaň ovlivněna tématem? /5
- Mělo reklamní kampaň specifickou dramaturgii? /5
- Jak bylo publikum přijato před a po představení? (studentům se důrazně doporučuje uspořádat diskusi s publikem po čtvrtém uvedení jejich představení.) /5
- Jaké úsilí bylo vynaloženo na propagaci představení (uspořádaní reprízy)? /5

G. Specifický přístup:
- V případě specifické jevištní praxe by měla být zohledněna různá kritéria: v případě více choreografické práce, klauniáda, integrace cirkusových disciplín, stand-upu, (případně: site sepcific, devised theatre, docu theatre).
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DFDZY05