DIFA:DMAZ201 Acting work - Course Information
DMAZ201 Acting work
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
MgA. Aleš Kohout (lecturer)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
MgA. Daniel Rymeš (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
Mgr. Petr Štěpán (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
doc. Mgr. Sylva Talpová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Timetable of Seminar Groups
- DMAZ201/CH: Wed 12:45–13:30 105, Wed 14:30–15:15 105, Wed 15:15–16:00 105, Wed 16:15–17:00 105, Wed 17:00–17:45 105, Wed 18:00–18:45 105, Wed 18:45–19:30 105, Wed 19:45–20:30 105, Thu 14:30–15:15 105, Thu 15:15–16:00 105, Thu 16:15–17:00 105, Thu 17:00–17:45 105, O. Smilková
DMAZ201/MH: Mon 14:30–15:15 122, Mon 15:15–16:00 122, Mon 16:15–17:00 122, Mon 17:00–17:45 122, Tue 12:00–12:45 122, Tue 12:45–13:30 122, Wed 14:30–15:15 122, Wed 15:15–16:00 122, Wed 16:15–17:00 122, Wed 17:00–17:45 122, Fri 12:00–12:45 122, Fri 12:45–13:30 122, A. Kohout, S. Talpová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- • Herecká proměna za použití vnitřních a vnějších hereckých výrazových prostředků směřující k charakterizaci postavy
• Rozvíjení schopnosti herecké analýzy textu
• Tvorba autorského textu rozvíjejícího dramatickou předlohu
• Zkoumání vrstevnatosti vztahů mezi hercem a postavou
• Seznámení s problematikou divadelních žánrů
• Vědomá integrace dovedností získaných v ostatních předmětech do herecké tvorby - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Specializace Činoherní herectví
- Ateliér doc. Bergmana
- Svět dramatického autora (Molière) jako výchozí impuls interpretační a autorské herecké tvorby – alexandrín, zvětšená stylizace pohybového výrazu, práce na více situacích, tedy i dvou až třech postavách (v jejich základních rysech); krátký autorský herecký projekt (na základě „psychosomatických cvičení“) na téma Molière. Další zvědomování kompozičních zákonitostí.
- Ateliér doc. Riegera
- Práce na krátkém dramatickém nebo nedramatickém textu za účelem:
- • využití vnější i vnitřní charakteristiky postavy
- • rozvoje herecké analýzy textu
- • přivlastnění si daných okolností postavy zadané autorem
- • integrace dovedností z ostatních předmětů
- Ateilér doc. Smilkové
- • na základě klasické dramatiky vnímání moderního světa herce
- • rozvíjení technických možností herce
- • herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - práce s literární předlohou (dramatická literatura)
- - tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem
- - maximální konkrétnost jevištní akce
- - odvážnost hereckého výrazu
- Specializace Muzikálové herectví
- doc. Talpová
- K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
- Mgr. Štěpán
- 1) Sólová improvizace
- 2) Improvizace ve dvojici
- 3) Hromadná improvizace
- 4) Jednání slovem
- 5) Dialog v různých typech komedií
- 6) Ročníková "zkušební" inscenace
- MgA. Zetel
- • cvičení na rozvíjení fantazie, imaginace a partneřiny
- • práce s textem - monology
- • sólové hudebně dramatické etudy
- Specializace Fyzické divadlo
- 1. část semestru: věnujeme se divadelnímu žánru Commedia dell’arte a dialogu.
- • stavba postavy, její role v dané situaci, její proměny.
- • rozdělení mezi „game“ (jednání přes divadelní tvář) a play (jednání vnitřní). • jevištní stylizace přes tvar a rytmus hereckého provedení.
- • analýza a interpretace dialogu.
- • konfrontace mezi daným psaným dramatem a jeho hereckou interpretací: od interpretace k improvizaci a zpět.
- • hra s předmětem od výrazné manipulace k fantazii.
- 2. část semestru: věnujeme se dalším divadelním žánrům: melodrama (velké lidské emoce a víra), bouffon (mysterium a satyra), tragédie (nadlidské sily a odevzdanost).
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2020/DMAZ201