DIFA:DHAZ108 Rytmická a taneční cvičení - Informace o předmětu
DHAZ108 Rytmická a taneční cvičení
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/4/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:00 3, Út 11:00–11:45 3, St 14:30–15:15 3, St 15:15–16:00 3
- Předpoklady
- studenti 1. ročníku ateliérů činoherního herectví
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět je prvním stupněm systému pohybové výchovy herce, který je rozprostřen postupně do tří let výuky, jedná se o systém, který prostřednictvím tří různých předmětů pohybových disciplín v každém ročníku výuky pohybu v ateliérech činoherního herectví vede studenty postupně k procítěnému a uvědomělému,kultivovanému pohybovému projevu, který jim umožňuje tvůrčím způsobem přistupovat k herecké tvorbě. výstupy z výuky tohoto prvního stupně jsou: znalost a ovládání pravidelného i nepravidelného rytmu a jeho pohybové ztvárnění. uvědomění si a schopnost použití centra těla k vytváření pohybu. uvědomění si a schopnost rozlišení pohybového impulzu a podnětu vnitřního a vnějšího. schopnost imaginace a psychosomatického projevu v pohybu schopnost propojení a uvědomění si všech hlavních i vedlejších pohybových center. schopnost použití a rozlišení vedení pohybu různými částmi těla. uvědomování si napětí a uvolnění a nejrůznějších stupňů napětí. schopnost vnímání partnera ve dvojici či skupině, schopnost podpory i vnímání překážky v pohybu.
- Výstupy z učení
- - student si uvědomuje a vnímá svoje tělo jako herecký nástroj - student dokáže použít svoje tělo v situaci - student zvládá aktivizaci pohybových center - student vnímá metrum a rytmus a rozdíly mezi těmito kategoriemi - student zvládne vytvořit rytmus prostřednictvím body percusion, tleskání, pohybu -
- Osnova
- rytmus dynamika druhy pohybu centrum těla držení těla centra pohybu prostor skupina vedení pohybu pohybové impulzy vnímání partnera vnímání ve skupině napětí a uvolnění - stupně napětí podpora - důvěra překážka v pohybu
- Výukové metody
- cvičení metody vytváření dovednosti a prohlubování schopností
- Metody hodnocení
- soustavné sledování studentů závěrečný výkon - plnění zadaných úkolů Podíl na hodnocení má stejný: pravidelná účast ve výuce plnění zadaných úkolů závěrečný výkon
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2020/DHAZ108