DTDZY17 Pedagogy

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
5/0/52. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Absolvování kurzů Pedagogika I a II
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat
Syllabus (in Czech)
  • 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
  • 2. Efektivní komunikace
  • 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
  • 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
  • 5. Realizace vzdělávacího kurzu
  • 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
  • 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
Literature
  • Obst, O.: Obecná didaktika. info
  • PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
  • Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
  • Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
  • Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
Teaching methods (in Czech)
přednáška
nácvik lektorských dovedností
Assessment methods (in Czech)
Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DTDZY17